További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az amerikai Fox televízió zászlóshajójának számító American Idol (nálunk a Megasztár formátuma áll hozzá a legközelebb) nem túl jól kezdte a 2011-es évet, a januári évadnyitóra csak 22 millió néző volt kíváncsi, ami csak elsőre tűnik hatalmas nézettségnek - 2010-ben ilyenkor 24 százalékkal több amerikait érdekeltek a tehetségek. Mivel azonban a network tévék nézettsége eleve esett úgy 6 százalékot, az Idol nézőszám-csökkenése nem túl nagy érvégás a Fox-nak, ráadásul a 18-49-es korcsoportban, amit a reklámozók a legfontosabbnak tartanak, a csatorna az Idol segítségével az élen végzett az amerikai televíziók nézettségi versenyében.
Mivel az Idol még így is a legnézettebb műsornak számított a fiatalok körében, a reklámperceket ennek megfelelően elég magas áron tudta értékesíteni a Fox: félóránként 6,64 millió dollárt keresett, ami csak 6 százalékkal kevesebb, mint a 2010-es adat. A második helyen a nálunk is sikeres X Factor amerikai kiadása végzett, aminek az a Simon Cowell a szellemi atyja és egyik zsűritagja, aki miatt az American Idolt olyan sokan nézték a múltban.
Az X Factor indulását hatalmas érdeklődés övezte, de a nézettsége elmaradt a megjósolt húszmilliós átlagtól (12,4 milliót tudott). 18-49-ben így is kiválóan teljesített, így érthető, hogy a hirdetők nem sajnáltak 5,5 millió dollárt kifizetni egy félórás blokk reklámperceiért (kb. 9 perc jut ennyi műsoridőre). Amikor a műsor idén szeptemberben visszatér, hiába ül majd Cowell mellett Britney Spears is a zsűriben, a reklámozók a tavalyi nézettség alapján fizetnek, így a Fox, legalábbis a Forbes szerint legalább 20 százalékkal alacsonyabb összegre számíthat.
A harmadik helyen található Két pasi meg egy kicsi félóránként (az ő esetükben epizódonként, hiszen egy sitcomról van szó) 3,24 millió dollárt keresett, ami pont kétmillióval több, mint amennyit a sorozat 2010-11-es évadának főszereplője, Charlie Sheen vitt haza részenként. A listán egyébként főleg bejáratott sorozatok szerepelnek (Grace klinika, Glee, Született feleségek) és az X Factor mellett csak egyetlen kakukktojást találunk, a mindössze 13 epizódot megélő Mad Love című vígjátékot, ami 2,49 millió dollárt ért meg a hirdetőknek - főleg azért, mert két népszerű sorozat, az Így jártam anyátokkal és a már említett Két pasi meg egy kicsi között került adásba.
A teljes lista
- American Idol (Fox) - 6,64 millió dollár
- X Factor (Fox) - 5,5 millió dollár
- Két pasi meg egy kicsi (CBS) - 3,24 millió dollár
- Glee (Fox) - 2,83 millió dollár
- Grace klinika (ABC) - 2,75 millió dollár
- Dancing with the Stars (Szombat esti láz - ABC) - 2,72 millió dollár
- Született feleségek (ABC) - 2,61 millió dollár
- The Big Bang Theory (Agymenők - CBS) - 2,57 millió dollár
- Mad Love (CBS) - 2,49 millió dollár
- Modern család (ABC) - 2,13 millió dollár