Szinte nincs olyan család, baráti társaság, ahol ne lenne legalább egyvalaki, aki valamilyen mentális betegséggel, idegrendszeri zavarral vagy függőséggel küzd. Ez a kötet húsz megrázó igaz történetet tár fel.
MEGVESZEMNem jelennek meg többet gyorsételek reklámjai a Disney tévés, rádiós, valamint internetes felületein. A Walt Disney Co. ezzel az első lett a nagy médiavállatok közül, amely ilyen jellegű tiltást vezet be, bár az intézkedés csak 2015-ben lép életbe a már meglévő reklámszerződései miatt. Az új szabályozásnak megfelelően a gyorsételek, cukros gabonapelyhek, cukorkák, üdítők és hasonló káros élelmiszerek hirdetései tűnnek el a Disney-programokból.
Michelle Obama, az amerikai elnök felesége üdvözölte a bejelentést. "Ezzel a kezdeményezéssel a Disney olyasmit tesz, amit az Egyesült Államokban korábban egyetlen nagy médiavállalat sem, és amit reményeim szerint a többi vállalat követni fog" - fogalmazott közleményében a first lady. Mint a Disney jelezte, az ország egészségügyi törekvéseivel összhangban propagálni fogja a gyümölcsök és zöldségek fogyasztását a káros élelmiszerekkel szemben.
Egészségügyi és a gyermekkori elhízással foglalkozó szakemberek szerint azonban a tiltás nem minden esetben hatékony. Az élelmiszeripar részéről kezdeményezett korábbi szabályozások ugyanis nem voltak elég következetesek abban a tekintetben, hogy a gyerekek számára milyen teremékeket lehet reklámozni. Egyes szakértők szerint azonban meglehet, hogy a Disneynek sikerül elérnie azt, amit a kormányzat eddig nem tudott.
A Disney törekvése nem új keletű: a vállalat 2006-ban fogadta el az egészséges táplálkozás támogatásáról szóló irányvonalát azzal a célkitűzéssel, hogy a vidámparkjaiban és egyéb szórakoztatóipari egységeiben 85 százalékban egészséges élelmiszerrel szolgálják ki a látogatókat. A maradék 15 százalékot olyan különlegességeknek tartották fent, mint a születésnapokon szervírozott sütemények. Robert Iger, a Disney főnöke úgy vélte, a gyerekek ragaszkodnak a megszeretett Disney-hősökhöz és történetekhez, így a vállalatnak páratlan esélye van arra, hogy egészségesebb életre ösztönözze és bátorítsa őket.
Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM