Főleg a fiatalokat érdekli a The Voice

2012.10.15. 15:45
A Tv2-n pénteken mutatkozott be a The Voice című énekes tehetségkutató. A műsor az idősebb korosztályt nem nagyon izgatta fel, a fiatalok több mint egyharmada viszont a Tv2-re kapcsolt péntek este.

A Tv2 legdrágább műsora a péntek este fél kilences időpontot kapta meg, azaz rögvest a Barátok közt és a Helyszínelők, az RTL két, mindig megbízhatóan teljesítő igáslova ellen kellett versenyeznie. Az első kört a The Voice nyerte, legalábbis a kereskedelmi célcsoportban, azaz a 18-49 évesek körében, hiszen a fiatalok 33,8 százaléka (611 905 néző) választotta a Tv2 műsorát.

stat.png

A másfél órás licenszműsorral szemben vetített Barátok közt 379 000 nézője és 20,8 százalékos közönségaránya vagy a Helyszínelők ennél is gyengébb, 257 000-es (14,8 százalék) eredménye azt jelenti, a Tv2-nek sikerült elérni a célcsoportot, amin azért nem nagyon csodálkozunk a láthatóan többmilliós reklámkampányt látva.

Az új énekes műsor a teljes lakosság körében is nyert, de nem sokkal (The Voice - 1,3 millió vs. Barátok közt  - 1,1 millió), ennél minden bizonnyal jóval több nézőt vártak a műsortól a Róna utcában. Összehasonlításképpen a Megasztár legutóbbi, hatodik szériájának premierje 1,46 millió nézőt hozott a teljes lakosság körében, és 18-49-ben is jobban teljesített, mint a The Voice (672 000, 34,2 százalékos közönségarány).

Az X-Faktorral nem tud betelni a magyar néző, az RTL Klubon már a harmadik évadát taposó tehetségkutató továbbra is mindent elsöprő sikert arat 18-49-ben és a teljes lakosság körében is. Az első élő adást 2,1 millió néző látta, azaz a lakosság 46 százaléka, ebből közel egymillió esett a 18-49-es célcsoportba. A The Voice viszont még csak most kezdi a februárig tartó menetelést, így nem elképzelhetetlen, hogy a nézettsége a következő hetekben nőni fog.