Átrendeződik a kábeltelevíziós piac

2013.01.17. 11:32
A tavalyi év vége és 2013 eleje jelentős változásokat hozott a magyar tévés piacon. A négy nagy szolgáltató jelentős ráfordításokkal növelte digitális kínálatát.

A legszembetűnőbb bővülés a UPC-nél, a Diginél, a T-Home-nál, illetve az Invitelnél vehető észre, derül ki a Cafe PR infografikájából. Úgy tűnik, az idei év a HD-televíziózás áttörésérő szó majd, a tartalom bővülés (azaz új csatornák) mellett a nagy kereskedelmi tévék is átállnak a nagy felbontású tartalomszolgáltatásra. A UPC február 21-től kezdi meg az RTL Klub HD adásának továbbítását, ezzel már 21 HD-csatornát kínálnak az előfizetőnek (az infografikán ez a csatorna nem szerepel).

A digitális tévézés és a HD csatornák terjedését az NMHH legfrissebb adatai is alátámasztják. A hatóság szerint a 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást igénybe vevő hazai háztartásban 801 ezerről 820 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A négy szolgáltató igyekszik kiszolgálni a megnövekedett érdeklődést,  mindegyikük több mint tíz új adóval jelentkezett, ami természetesen azzal járt, hogy pár, régebbi csatorna kikerült a portfóliókból, vagy másik csomagba soroltatott át. (A Hálózat és a Reflektor TV viszont megszűnt, erről nem a szolgáltatók tehetnek.)

A táblázatban kék színnel láthatók az adott szolgáltató kínálatában újként megjelenő csatornák, pirossal pedig azok, amelyek kikerültek a szolgáltatótól. A sápadt piros szín azokat a csatornákat jellöli, amelyek ugyan kikerültek a legtöbb emberhez elérő alapkínálatból, de nem tűntek el teljesen az adott szolgáltató kínálatából. Érdekes, de a felnőtt tartalmakat kínáló csatornákat a T-Home és a Digi a rájuk kirótt 25%-os kulturális (de pornónak csúfolt) adó miatt kivette az alapkínálatból és speciális előfizetői csomagokba helyezte.