Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMHárom televíziós csatornának kell pénzbírságot fizetnie túl hangosan sugárzott reklámokért. Az NMHH Médiatanácsa a Duna TV-re 90, az m2-re 100, a TV2-re pedig 40 ezer forintos pénzbüntetést szabott ki 2012 harmadik negyedévében, az engedélyezettnél jóval hangosabban sugárzott reklámok miatt.
Érdekes, hogy az NMHH nemcsak nemcsak most, hanem már októberben is megbírságolta a közszolgálati tévéket a hangos reklámok miatt, de úgy tűnik, hogy a szankció nem volt elrettentő hatással. A tavalyi év második negyedévében a Duna Televízió 100, az m1 és az m2 pedig 160-160 ezer forintos bírságot kapott. A TV2-t pedig a jogsértő gyakorlat azonnali abbahagyására hívta fel a hatóság.
A hatóság 2011 januárja óta ellenőrzi a reklámok hangerejét, az ehhez fejlesztett magyar szoftver működéséről itt írtunk korábban. A médiatörvény értelmében a reklámok nem lehetnek hangosabbak az előttük, illetve utánuk következő műsorszámoknál.
Így készülnek az ordító reklámok
Két technika létezik arra, hogy egy felvételt hangosabbá tegyenek. Az egyik a jelszint általános megemelése. A másik módszernél a hangos részeket érintetlenül hagyják, de a halkabb részeket felhangosítják. Utóbbi esetben a maximum jelszint nem változik, továbbra is azonos lesz a műsoréval, tehát valóban nem hangosabb a reklám, az átlagos hangerő viszont nagyobb lesz, az emberi fül emiatt mégis hangosabbnak érzékeli a hirdetéseket.
A reklámok megemelt hangerejét egyes hirdetők már a reklámokat készítő cégtől megrendelik, így ha mondjuk ugyanaz a kenőmájas-reklám az RTL Klubon és a Duna TV-n is fut, akkor elképzelhető, hogyha a médiaszolgáltató nem figyel, akkor mindkét csatornán hangosabb lesz. A felelősség a médiatörvény értelmében azonban nem a reklámkészítő cégeké, hanem az azt közreadó médiáké.