A Kazinczy utcát hányják tele az RTL új sorozatában

2013.01.28. 19:53 Módosítva: 2013.01.28. 23:04
A gyanú árnyékában után újabb scripted realityt, azaz előre megírt, mégis valóságshow-nak látszó sorozatot indít az RTL Klub. A február 8-án induló Éjjel-nappal Budapestnek fél éven belül el kell érnie a Barátok közt sikerét.

Az RTL Klub A gyanú árnyékában című, amatőr szereplőkkel felvett napi krimisorozattal csak gyakorolta az új műfaj fogásait, az igazi nagy dobás az Éjjel-nappal Budapest lesz, ami a csatorna szerint éveken át meghatározza majd a magyar kereskedelmi televíziózást.  Legalábbis ez derült ki a csatorna sajtótájékoztatóján, ahol az országos adó mellett az RTL 2 tavasszal induló saját gyártású műsorait is bemutatták.

A gyanú árnyékában úgynevezett scripted reality, vagyis olyan előre megírt történet, amit amatőr szereplőkkel, a valóságshow-t utánzó módszerekkel vesznek fel: ez nem csak azt jelenti, hogy ide-oda imbolyog a kamera, hogy nincsenek tökéletesen bevilágítva a helyszínek, hanem azt is, hogy a legtöbb jelenetet csak egyszer veszik fel, és nincs szigorú szövegkönyv se, a szereplők gyakran saját szavaikkal mondják el, amit a cselekmény megkövetel. Nincs ebben semmi újdonság, a Blair Witch Project ugyanezzel a módszerrel vált kis költségvetésű amatőrvideóból műfajteremtő horrorfilmé még 1999-ben.

Ugyanezzel a formátummal támad majd az Éjjel-nappal Budapest is, amiben fiatalok buliznak, csajoznak, pasiznak február 8-tól minden hétköznap az RTL Klubon. A sorozat nem csak utánérzése a Németországban az RTL2-n futó  Berlin Tag und Nacht című napi sorozatnak, de a magyar verzió a német forgatókönyv átirata.

A sorozat egy negyvenes évei felé közeledő agglegényről szól, aki örököl egy lakást a Margit körúton, és ahelyett, hogy eladná, mind a nyolc szobát kiadja fiataloknak, hogy aztán velük bulizhasson, és igen szex és szerelem is lesz minden kombinációban. A kvázireality célközönségére jól utal, hogy a szereplők nem csepeli diszkókban, de még csak nem is Bed Beachen buliznak, inkább a Szimpla kertben feleseznek, és a Kazinczy utcát hányják össze.

Az Éjjel-nappal Budapestet az IKO gyártja, és a remények szerint fél éven belül legalább annyian nézik majd a reklámozóknak fontos 18-49 év közötti korosztályban, mint a Barátok köztöt. Csak még fiatalabbak, iskolázottabbak és jobban keresők.