Orsolya
7 °C
17 °C

Fizetős lesz a Washing Post online kiadása

2013.03.20. 10:05
Nyártól a The Washington Post is pénzért adja a tartalmat, hasonlóan a New York Times, a Los Angeles Times, a Boston Globe, a Wall Street Journal vagy a The Financial Times online kiadásához, igaz, a Post esetében havonta 20 cikket vagy multimédiás tartalmat továbbra is ingyen lehet olvasni. Azt egyelőre nem tudni, hogy milyen előfizetési díjban gondolkodik a kiadó, de azt igen, hogy a lap papíralapú kiadásának előfizetői továbbra is ingyenesen olvashatják az online verziót.

Továbbra sem kérnek pénzt a tanároktól, diákoktól, közalkalmazottaktól és a fegyveres erőknél szolgálóktól, ha azok a munkahelyükről (iskola, kormányhivatal, laktanya) érik el oldalaikat. A Post ezen kívül ingyenes elérést biztosít majd a címlapjához, a rovatcímlapokhoz és az apróhirdetésekhez is.

A fizetős tartalom bevezetése markáns változást jelent a Post eddigi működéséhez képest. A lap tulajdonosai sokáig hallani sem akartak a paywall bevezetéséről (így nevezik azt a virtuális falat, amin csak fizetség ellenében lehet átjutni), mivel attól tartottak, így csökken az olvasótábor és ez negatív hatássla lesz a cégek hirdetési hajlandóságára is.

Katharine Weymouth, a Post kiadója szerint a hírolvasók pontosan tudják, milyen hatalmas összegeket felemészt egy jó minőségű híroldal fenntartása, így megértik majd a fizetős tartalom bevezetésének szükségességét. A szerkesztőségben tartott értekezleten azt is megjegyezte, hogy irracionális egyre magsabb előfizetői díjakat szedni a hagyományos újság olvasóitól, miközben a digitális tartalom ingyenesen elérhető. Egyes források szerint a Post egy iPad applikáció kiadására készül, amivel vonzóvá tehetik a digitális kiadást.

A Post üzleti modellje alapvetően eltér vetélytársaiétól, hiszen főleg a fővárosra és környékére öszpontosít, már ami a hirdetőket illeti, míg olvasótáborának 90 százaléka nem erről a környékről jön. Az online kiadáson hirdetők már kevésbé a washingtoni agglomerációból érkeznek, talén ennei is köszönhető, hogy a Post és a Slate nevű társoldala 2012-ben 110.6 millió dolláros (kb. 28 milliárd forint) bevételről számolt be, ami 5 százalékkal több, mint a 2011-es adat volt.