Orsolya
12 °C
18 °C

Mintha csak Orbán beszélne a hírekben

2013.03.27. 16:18
| Módosítva: 2013.05.23. 10:51
Az NMHH februári gyorsjelentése szerint míg Orbán Viktor 7408 másodpercet beszélhetett a hírműsorokban, addig a másik négy parlamenti párt vezetője összesen 1201-et. A kormánypártok a legtöbb szót a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, a legkevesebbet az ATV Híradójában kaptak.

A médiahatóság elemzése szerint mind összes szereplése, mind pedig beszédideje tekintében Orbán Viktor végzett az élen a hírműsorokban.

A két köztévé, az RTL Klub, a TV2, a Hír TV, az Echo TV, az ATV, a Kossuth Rádió és a Class FM11 hírműsorát vizsgáló jelentés szerint Orbán Viktor februárban 245-szor szerepelt és 7408 másodpercet beszélt februárban. Míg a többi parlamenti párt vezetője, Semjén Zsolt, Mesterházy Attila, Vona Gábor és Schiffer András mindösszesen 130 alkalommal szerepelt és 1201 másodpercet beszélhetett.

Az ellenzéki pártok vezetője közül Mesterházy Attila kapta a legtöbb lehetőséget, 55 szerepléssel és 489 másodperccel, míg Vona Gábornál ez az arány 26-302, Schiffer Andrásnál pedig 22-104. Semjén Zsolt, a KDNP elnöke szintén alig jutott szóhoz Orbán mellett, összesen 27 alkalommal jelent meg a hírekben és 315 másodpercet kapott.

Érdekes megfigyelni, hogy decemberben  Orbán Viktor csak 5409 másodpercet kapott, és ezzel szemben a többi ellenzék párt pedig többet: Mesterházy 770-et, Schiffer András pedig 522-et, egyedül Semjén az, akinek nem változott jelentősen a beszédidő-aránya: 302 másodperc.

Az NMHH grafikonja alapján a kormány és a kormánypártok a legtöbbet a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában beszélhettek, nagyjából 85 százalékot. Ezt követik a Class FM hírei, a Duna TV és az m1 Híradója (kb. 82 százalék), míg a legkevesebb lehetőséget az ATV Híradójában kaptak (55 százalék).

Decemberben még a Class FM volt a legelfogultabb, a kormány intézkedéseiről a legtöbbet náluk esett szó decemberben, a hírek 32,1 százalékában foglalkoztak vele, ráadásul a Fidesz további 52,8, a KDNP pedig 7,5 százalékot kapott (összesen 92,4 százalék). A Class FM emiatt elég sok kritikát kapott az elmúlt időben, a februári eredményekben már látszik is, hogy figyeltek a visszajelzésekre.