Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Whitereport mediabrowser legnagyobb hazai médiacégeket bemutató elemzésében szereplő médiavállalatok összbevétele 2008 óta kisebb-nagyobb mértékben, de folyamatos csökkenést mutat - írja az mmonline.hu.
A Whitereport.hu gyorsjelentése szerint a 2011-es toplista pénzügyi adatainak frissítését követően a listán szereplő 92 médiacég közül 2012-ben 34 bevétele haladta meg a nettó egymilliárd forintot, pedig egy évvel korábban a Top100-as listán még 43 ilyen társaság volt.
A médiavállalatok bevétele átlagosan öt százalékkal csökkent tavaly az előző évhez viszonyítva, azonban az 1 millliárd forint fölötti éves nettó árbevételű cégek esetében az átlagos csökkenés kisebb, egy százalékos volt.
Az átlagnál jobban csökkent az országos kereskedelmi televíziók bevétele, de hasonló volt a helyzet a megyei lapkiadók többségénél, illetve néhány, korábban nagy kereskedelmi rádióvállalatnál. Így például az egymilliárd forintnál nagyobb bevétel csökkenést elszenvedő cégek között van a Magyar RTL, az MTM-SBS, a Viasat, a Readers Digest és a Rádió1, ami elvesztette budapesti körzeti jogosultságát.
A nyertesek közé tartozik több online és közterületi médiavállalat is, illetve a tematikus tévék egy része, valamint általában az akvizíciós tevékenységet folytató néhány társaság. Egymilliárd forintot meghaladó mértékben nőtt többek között a Ringier, a Chello és a Publimont bevétele.
Korábbi hírek szerint a két legnagyobb hazai kereskedelmi tévé bevétele a múlt évben 2011-hez képest összesen több mint 5,4 milliárd forinttal csökkent, miközben a két cégnél több mint 7 milliárd forintnyi veszteség keletkezett.
Az RTL Klubot működtető Magyar RTL Televízió Zrt. az 25,8 milliárd forintos tavalyi bevételről számolt be, ez 3,4 milliárd forinttal maradt el az egy évvel korábbitól. A társaság üzemi szinten 64,05 millió forintos veszteségről számolt be, a működéshez kapcsolódó adózott eredménye pedig -392,85 millió forint volt.
A Tv2-t működtető MTM-SBS Televízió Zrt. bevétele 14,24 milliárd forintra csökkent. A társaság ugyan jobban gazdálkodott 2012-ben, mint egy évvel korábban, de ez is csak arra volt elég, hogy a korábbi, 8,9 milliárdról 6,7 milliárd forintra csökkenjen a cég adózás utáni vesztesége.