Éveken át lehetett hallani pletykákat arról, hogy valamelyik techcég végre elkészíti a tévénézők Szent Kelyhét, az Eszközt Amin Nincs Reklám Soha. Az Apple állítólag most nagyon közel áll ahhoz, hogy valami hasonlóval álljon elő. A cég új szolgáltatásáról a Wall Street Journal írt először.
Az Apple egyelőre nem hozta nyilvánosságra a szolgáltatás működésének részleteit, de az alapelv az, hogy a néző dönthessen: kell-e neki a reklámszünet és az arcába tolt mosópor, vagy sem. Ha nem, akkor egy gombnyomásra folytatódik az a program, amit éppen nézett, és mindenki boldog lesz. Igen, a reklámozók is, akiknek az Apple kifizetné a kiesett bevételeket.
A terméket persze nem adják ingyen, az Apple biztos kiszámolta, hogy milyen áron éri meg nekik a kütyü kifejlesztése és piaci bevezetése. Ha egy ilyen médiaboxra valóban rákapnak az emberek, a DVR-gyártók (digitális videórögzítő készülékek) kezdhetnek sírni, hiszen okafogyottá válna a második doboz a tévé alatt - egyes felmérések szerint a nézők a felvett műsorok 85 százalékában áttekerik a reklámokat, de így eleve azok nélkül rögzíthetik az adást.
Az éves tévés reklámpiac úgy hetven milliárd dollár értékű, így kissé meredeknek tűnik az Apple ajánlata. Az egyértelműen látszik, hogy a céget vezető Tim Cooknak sokkal fontosabb a tévé, mint Steve Jobsnak volt, az idén már azt is bejelentették ugye, hogy az Apple hamarosan piacra lép első televíziós készülékével, ez a szolgáltatás pedig egy újabb lépés a legnépszerűbb tömegmédium irányába.
Az Apple igencsak a már létező Apple TV nevű médialejátszójába igyekszik beintegrálni a szolgáltatást.