További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Simon Zsolt nagyon szereti használni az invesztálni szót, tíz perces összefoglalójában ötször is elhangzott, sőt, az invesztíciót is sikerült becsempésznie a mondandójába, amiért külön gratulálunk. A vezérigazgató számokkal és az ilyenkor megszokott és elvárható marketingszöveggel igyekezett az újságírókkal elhitetni, hogy a TV2-nél minden rendben van, sőt. A borzasztó nevű Hellobaby bárban rendezett sajtóesemény helyszínét – ki tudja, miért – szadomazó pincehelyiségnek rendezték be, a kollégák arcán játszó zöldes és vöröses fények néha kifejezetten ijesztően hatottak.
Minden nagyon szép
Miközben a tömött sorokban álldogáló újságírók a vendégváró falatkákat zabálták két pofára, Simon Zsolt elmondta, hogy a TV2 portfóliója (figyelem, csak egyszer írjuk le: TV2, Super TV2, Pro4, Fem3) nagyszerűen teljesít, az újrapozicionálásnak köszönhetően pedig sikerült jelentős eredményeket elérni. Namármost, én élő emberrel nem találkoztam tévés szakembereken kívül, aki pontosan tudja, mit takar ez, mármint a pozicionálás újrázása. Azt sem teljesen értem, hogy ha a nézettségi eredmények olyan jók voltak, mint ahogy a vezér azokat a sajtó elé tárta helyes kis grafikonokon, akkor miért váltak meg Kiss Pétertől, aki ezeket a nagyszerű eredményeket hozta?
A cég kábelcsatornáinak eredménye valóban figyelemre méltó, különösen a Super TV2-é, ami, mint megtudtuk, a tavaly novemberi indulás óta sokkal több háztartásban fogható, mint akkor. A jelenlegi kábeles portfólió nézettségét azért sem érdemes összevetni a tavalyival, mert abban még nem szerepelt a Super TV2. Simon Zsolt azt is felidézte, mit ígért tavaly ilyenkor, családbarátabb tévét és hosszú távú befektetést, ami majd megtérül, és tessék: meg is valósult minden.
Elégedettek a tulajdonosok, akik már nem is akarják eladni a TV2-t. Erről Simon Zsolt azt is elmondta, hogy mivel az anyacég Pro7Sat1-et sem árulják már aktívan (tőzsdei kivezetés, tette hozzá kicsit összekacsintósan), így a TV2-t sem akarják eladni. Információnk szerint a tévét a svéd MTG-csoport nagyon szívesen megvenné, hogy a Viasat mellé legyen neki szabadon fogható kereskedelmi tévéje is.
Minden nagyon jó
A digitális átállás is szóba került, a TV2 nagyon jól járt vele, mondta Simon Zsolt, miközben az asztalon az utolsó sajtos bizbaszt vadásztam le, és nagyon jól fog továbbra is, mert a tartalomért hamarosan már pénzt is kérnek. Nem tőlünk, nyugi, illetve nem közvetlenül, hanem a szolgáltatóktól. Azaz ha a UPC vagy a T-Home a TV2-t a csomagjaiban akarja látni a jövőben, akkor fizetniük kell – ez pedig azt jelenti, hogy kisebb, alacsonyabb nézettségű kábelcsatornák kerülhetnek ki a csomagokból. A digitális műsorszórásra való átállás a TV2 szerint zökkenőmentes volt, az őket leginkább érintő, vidéki lakosság szépen megvásárolta a set-top boxokat, és nézik az adást lelkesen.
A vezérigazgatói beszéd végén a jövőbe is belepillantottunk, még családbarátabb, még inkább a közízlést formáló műsorokat gyártanak majd, ezekre az eddigi befektetés háromszorosát szánják. Ebből a rettentő összegből nagyon sok győzikés műsort és Kaszát lehet forgatni, rettentem meg egy pillanatra, de kiderült, hogy a saját, hazai gyártás nemcsak a tévére vonatkozik, hanem a magyar filmiparra is, amibe a TV2 a szokásosnál is több pénzt tol majd, a kész alkotásokat pedig a mozik után a tévé is bemutatja majd. Simon Zsolt példaként a hamarosan forgó Swing című fimet hozta fel, amelyben Törőcsik Mari, Csákányi Eszter, Ónodi Eszter és a női ruhába öltözött Kulka János is szerepelni fog.
Simon Zsoltot a csatorna új programigazgatója, a magyarul csak pár szót beszélő, kissé lámpalázasnak tűnő Ralf Bartoleit követte. Mivel csak egy napja ül Kiss Péter bőrfoteljében, így igazán mélyen a lényegi kérdésekbe nem tudott és nem is akart belemenni. Kiemelte, hogy a hatkor kezdődő, egyórás Tények maradnak őszre is, hiszen a nézettsége jó a műsornak, és dupla részekkel tér vissza a Jóban Rosszban is. A csatornapromót elnézve a már korábban bejelentett A Búra alatt című Stephen King-thrillersorozat mellett az amerikai Suits tűnt az egyetlen sorozatos újdonságnak, de nem is ezért mentünk el a sajtótájékoztatóra, hanem a saját gyártású műsorok miatt.
Győző, Győző mindenütt
Ezekből lesz bőven. A Kasza! című talkshow és a Pimasz úr ottalszik (sic!) című dokureality már látható a Super TV2 adásán – előbbit a comment:com kommentelői minden idők legszarabb magyar műsorának tartják, mégis 5,5 százalékosra tornázta fel a Super TV2 nézettségét, legalábbis az első adás erejéig. A Pimasz úr ottalszik Papp Gerő minimálműsora, két kamerával megy el egy celebpárhoz, és eltölt velük egy egész napot. A premier 6,5 százalékos nézettsége azért meglepő, mert a Super TV2 átlagosan 2-3 százalék között teljesít, ezek szerint Korda György alsógatyája továbbra is nagyon érdekli a magyart tévénézőket.
A celebkultusz építésnek egyik hazai élharcosaként a TV2 ősszel úgy megsorozza érzékszerveinket a hazai híresember-piac legjobb portékáival, hogy a fal adja a másikat. A TV2-n a harmadik évaddal folytatódik a Mr. és Mrs. című házaspáros vetélkedő, amiben celebpárok vetélkednek egymással valami tudományosabb összegű fődíjért. A műsorvezető-páros természetesen a jól bevált Liptai Claudia–Till Attila-duó lesz, ki más, a műsorban pedig szerepelni fognak olyan celebek is, akiket a csatorna más műsoraiban is megfuttat: Majka és Dundika lakásába Pimasz úr is beköltözik például, a legutóbb még az RTL Klubon szereplő Győzike-klán pedig egy másik celebműsorban kapott szerepet. A Mr. és Mrs. szeptember 12-én, csütörtökön tér vissza a képernyőre.
Amitől sokat vár a TV2, az a napi rendszerességgel, főműsoridőben jelentkező Édes élet című reality, amit azok a német szakemberek fejlesztettek ki, akiknek az RTL Klub az Éjjel-nappal Budapest című műsort is köszönheti, így papíron joggal várható el a siker. Hogy aztán ebből mi valósul meg, most még nem tudni, mindenesetre a koncepció annyi, hogy a magyar celebvilág mindennapjait hozza közelebb a nézőhöz, azaz ismert emberek valódi arcát láthatjuk benne, már ha érdekel minket az ilyesmi. A szereplők között ott lesz Győzike és családja, Berki Krisztián, Gombos Edina és Szögeczki VV Ági is, de minden héten érkezhet valami új szereplő, szóval nem elképzelhetetlen, hogy a végén Lakatos Márk alsó szomszédja is feltűnik majd benne. A műsor szeptember 16-án indul.
Nőknek is, vásárlósat
Miközben ízlelgettük az olyan neveket, mint Cynthia Diktátor, aki Varga Viktor kedvese, és TV2-közeli celebként több műsorban is látható lesz, valamint azt, hogy a TV2 tulajdonképpen újra feltalálta a kereket, és egy ismerős celebekkel megtámogatott, végtelenített Győzike Show-t akar ránk sózni, bejelentették a harmadik és negyedik őszi újdonságot is.
Az egyik egy énekes vetélkedő, amiben közismert énekesek fognak híres slágereket előadni – de nem a sajátjukat. A lényeg, hogy úgy sminkelik és öltöztetik őket, hogy arra az énekesre hasonlítsanak, akitől éppen előadnak. A közönség meg majd szavaz, hogy ki a legjobb, persze sms-ben. A címe Sztárban sztár lesz, és az alapkoncepció kísértetiesen hasonlít a Your Face Sounds Familiar című műsoréra, aminek magyar verzióját az RTL Klub tavasszal tervezi bemutatni. Az első adás október 11-én jelentkezik. A negyedik újdonság egy kvázireality műsor Magánnyomozók címmel, ebben amatőr szereplők játszanak el átlagembereket, akik saját kezükbe veszik az igazságszolgáltatást, legalábbis ha jól értettük.
Az ősz utolsóként bejelentett saját gyártású műsora egy kifejezetten nőkre szabott reality lesz, a Shopping királynők, amiben a szereplőknek vásárolni kell, ruhát, és ez egy műsor, természetesen celebvendégekkel. A házigazdája Lakatos Márk lesz, akiről a TV2 hagyományainak megfelelően dettó több bőrt húznak le egyszerre, hiszen szerepel a Kasza! című műsorban mint biodíszlet, és hozzá is beköltözik majd Papp Gergő, azon pedig csak a nagyon naiv nézők döbbennének meg, ha az Édes életben is feltűnne, mint Győzike sztájlisztja. Az első adás szeptember 23-én érkezik, és naponta lesz látható a FEM3 műsorán.
Nem esett szó a Voice-ról, nem tudni, hogy a TV2 mit akar a rém drága formátummal, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A helyette futószalagon érkező celebműsorokkal viszont pont akkorát, sőt, sokkal nagyobbat lehet bukni.