Hedvig
7 °C
23 °C

Nem kell rettegni Bárdostól és Balótól

2013.09.12. 12:05
Szeptember elsején indult el Hír24 néven a Story4 saját hírműsora, amit a kormánypárt már jó előre kormányellenes összeesküvésként harangozott be. A nézettséget tekintve egyelőre nem kell aggódniuk.

A szeptember elseje óta este 7 órakor kezdődő Hír24 című hírműsor az olyan húzónevek, mint Bárdos András és Baló György, valamint a pozitív kritikák ellenére egyelőre nem forgatta fel a médiapiacot.

Hozza a csatornaátlagot

Iparági értesülésekből úgy tudjuk, hogy a Story hírműsora a tévé előtt ülő teljes népesség körében 1-2 százalékos nézettséget ért el az indulás hetén, a 18-49-es korosztályban pedig 0,2-2 százalék között mozgott, ami nem mondható kirobbanó sikernek. Ha viszont úgy nézzük, hogy a Story4 átlagosan a teljes lakosság körében egész nap 1–3 százalékos közönségarányt ér el, akkor a Hír24-ről elmondható, hogy már az első héten hozta a csatornaátlagot.

Ráadásul az RTL2 23 órás Híradója, ami tavaly októberben indult el, és szintén a minőségi (értsd nem bulvár, vagy közszolgálati) hírműsorokhoz sorolható, a múlt héten teljes népességben 2-3, a reklámozóknak legfontosabb korosztályban pedig 1-3 százalékot ért el, tehát nem olyan megrázó a különbség.

Borsány-Gyenes András, a Story4 vezérigazgató-helyettese megerősítette értesüléseinket a nézettségi adatokról, de hangsúlyozta, a Hír24-el szemben egyelőre nincsenek nézettségi elvárásai a Sanomának. Ugyanakkor Borsány-Gyenes azt is elmondta, hogy saját sávjában folyamatosan nő a Hír24 nézettsége, és ismertségének növekedésével a nézettségi adatok is jobbak lesznek.

A vezérigazgató-helyettes szerint „a Hír24 és az RTL2 Híradója az eltérő kezdési időpontok miatt nehezen hasonlítható össze, míg a közönségarány adatokban látunk eltérést, az abszolút nézőszámokban fej-fej mellett haladunk. A SuperTv2 szintén tavaly indított, idén szeptembertől 20 órakor kezdődő Tények című műsorának a Hír24-gyel megegyező nézőszáma és közönségaránya volt a múlt héten".

A Story4 ugyanakkor a hírműsor megerősítésének érdekében várhatóan átalakítja a műsorrendjét, ugyanis a Zárt ajtók mögött című dokureality nem hozott jó számokat, és ezért nagyon alacsony bázisról  indult a Hír24. A jövő héttől NCIS szériát teszik be helyette.

Így áll a konkurencia

Az olyan régóta bejáratott hírműsorok, mint az ATV kora esti híradója a múlt héten teljes népességben 6-7 százalékot, a reklámozóknak legfontosabb korosztályban pedig 0,8-2,6 százalékot hozott.

A Hír TV és az Echo TV úgy tudjuk, hogy nem méreti külön a hírműsorát az AGB-vel, utóbbi csak a főműsoridős adatait kéri le, amiket ráadásul csak havi lebontásban engednek közölni, eszerint teljes népesség 0,27, a 18-49-es korosztálya 0,15 százaléka választotta őket augusztusban. A Hír TV-nél még cifrább a helyzet, róluk csak egész napos adatok állnak rendelkezésre, a teljes népességben átlagosan 1,3, 18-49-ben 0,8 százalék nézte őket.

Ahogy a Storynak, úgy az ATV-nek, a Hír TV-nek, az Echónak és az RTL2-nek sem teljes az egész országban a lefedettségbe, így nem célszerű összehasonlítani őket a nagy országos csatornákkal. Mindenesetre a nagyságrendi különbségeket jól mutatja az, hogy az m1 fél nyolcas Híradója teljes népességben 8,9-14, 18-49-ben 4,4-6,5 százalékos közönségarányt ért el a múlt héten, míg ugyanez az RTL Klub Híradóját leverő TV2 Tényeknél 24,7-32,3, 19,4-32,4 százalék volt.