Hedvig
7 °C
23 °C

Cenzúráztak egy szlovák tévét

2013.09.13. 09:05
A malackai járásbíróság megtiltotta a szlovák Markíza televíziónak, hogy beszámoljon arról, hogy egy veszteséges magánkórházat Pozsony Kerület támogat - írja a bumm.sk.

Kristína Lakotová bírónő előzetes döntésével - a malackai kórház tulajdonosának, a Nemocničná részvénytársaságnak az álláspontjával azonosulva - megtiltotta a Markízának, hogy tájékoztasson a kórház finanszírozásáról. A tévétársaságnak honlapjáról is el kell távolítania korábbi tudósításait az esetről. A cég szerint mindez belső ügy köztük és a tévétársaság között.

A bumm.sk cikke szerint a Szlovákiai Újságírók Szindikátusa közölte, hogy a döntéssel a bírói hatalom "bebizonyította, hogy valóban független: független az állampolgárok jogaitól". A bíróság döntésével Pavol Frešo, Pozsony Kerület elnöke sem ért egyet, a szólásszabadságba való elfogadhatatlan beavatkozásnak tartja.

Több parlamenti képviselőt is felháborított a bíróság döntése, Daniel Krajcer független képviselő a parlament médiabizottsága elé vinné az ügyet a szerinte indokolatlan cenzúra miatt.

A Markíza kiáll riportere, Barbora Demešová mellett, aki a kórházról szóló anyagokat készítette. A Markíza beszámolói szerint a kerület magántársaságnak akart fizetni a veszteséges készültségi állomások fenntartásáért.