Nagy felháborodást keltett, hogy miközben a Pető Intézet nem kapott állami segítséget, a költségvetési tartalékból 752,3 millió forintot csoportosított át a kormány az m1 és az m2 intendánsa, Rákay Philip hazaszeretettől fűtött kétnapos programsorozatára.
A tervet további több mint kétszázmillió forinttal is támogatta a kormány, hiszen a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium turisztikai célelőirányzatának javára 80 millió forintot, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közkultúra, kulturális vidékfejlesztés és nemzetiségi kultúra támogatása jogcímcsoporton belül a programsorozat támogatására 160 millió forintot adott. Azaz a programot összesen 992,3 millió forinttal támogatták, amiből műsorkészítésre 250 millió forintot fordíthatott az MTVA, a többire a programban részt vevő önkormányzatok pályázhattak.
A kolbászzsíros életbölcsességektől csöpögő monstre összeállítás finoman szólva sem aratott nagy sikert a nézők körében. Jellemző például, hogy a szombati és vasárnapi m1 kínálatából a legtöbben az Indul a bakterház című klasszikusra voltak kíváncsiak, 660 ezren (18,9 százalékos közönségarány). A vasárnapi Magyarország, szeretlek! különkiadása pedig csak 583 ezer embert érdekelt - összehasonlításul egy véletlenszerűen kiválasztott nézettségi lista szerint például a március 24-ei adást ennél jóval többen, 763 ezren nézték.
A vasárnap esti Szent Mihály napi máglyagyújtás mindössze 227 ezer embert szegezett a képernyők elé teljes népességben (18-49-ben ennél is siralmasabb az eredmény: 36 ezer néző). A köztévé hétvégéje csak két délutáni programmal tudta megnyerni az idősávját, az Indul a bakterházon kívül az egyébként is jól teljesítő Borbás Marcsi műsorral, a Gasztroangyallal, amit ezúttal 389 ezren választottak.
Nem túl elegáns, ámde kihagyhatatlan lehetőség szembeállítani az ostorpattogtatást az X-Faktorral, utóbbi szombaton a teljes népességben 2 millió 85 ezer, vasárnap 2 millió 236 ezer embert érdekelt (43,1 és 44,4 százalékos közönségarány).
Az MTVA természetesen hatalmas sikernek tekinti a kezdeményezést, közleményük szerint "az m1, a Duna és a Duna World csatornák kétnapos közvetítéseibe közel három és félmillió ember nézett bele" - ami valójában azt jelenti, hogy ennyien kapcsoltak oda legalább egy percig.