A Sport2 focival, a TV2 sztárokkal tarolt

2013.10.28. 16:10
Az RTL továbbra is nyomasztó fölényben van a TV2-vel szemben, a főműsoridős nézettséget tekintve csak a Sztárban sztár tudja megszorítani. Az X-Faktor nyerte a hétvégét, de a szombat késő délutáni sávban egy futballmeccs is vitézkedett.

A TV2 vadonatúj showműsora, az ismert énekeseket más zenészek bőrébe bújtató Sztárban sztár szépen lassan bebizonyította, hogy a magyar tévében továbbra is van helye olyan műsornak, amiben szőrös lábú férfiak tűsarkúban-neccharisnyában üvöltenek világslágereket, hiszen a show legutóbbi, 3. adására a kereskedelmi célcsoport (a 18-49 év közötti nézők) 30,5 százaléka, kb. 430 000 néző kapcsolt a csatornára. Az RTL Klub Miami helyszínelői ezzel szemben 16 százalékot tudtak csak, szóval a TV2 sikere teljes.

A legérdekesebb, hogy a zombieffektus (az ember hazamegy meló után, odakapcsol egy kertévére és ott ragad) nem érvényesül a péntek esti nézettséget tekintve, mert a TV2-n a 13,6 százalékos nézettségű Aktív és a 12,7-et produkáló Jóban Rosszban vezeti fel az énekes műsort, az RTL Klubon velük egy időben viszont az Éjjel-nappal Budapest (30,6) és a Barátok közt (34,3) látható - azaz a nézők átkapcsolnak a TV2-re, amint vége ennek a két műsornak.        

Screen Shot 2013-10-28 at 15.48.42.png

Szombaton 18 órától, a spanyol labdarúgó-bajnokság 10. fordulójában rendezték az El Clásicót, az FC Barcelona és a Real Madrid összecsapását. A Sport2 közvetítésére (17 órától 20:30-ig) a Nielsen Közönségmérés adatai alapján 670 ezren voltak kíváncsiak, de ami sokkal lényegesebb: a meccs a fogyasztói szempontból legfontosabb, 18-49 éves férfiak körében 15 százalékos közönségarányt ért el, amivel a Sport2 az adott célcsoportban a második legnézettebb volt az RTL Klub mögött.

Este aztán nem volt kérdés, mármint szombaton, hiszen az X-Faktor 42,3 százalékos nézettséget hozott a 18-49-es célcsoportban és 40,2 százalékosat a teljes lakosságot tekintve. A TV2 szombat estjét a Jégi dicsőségünk című film vitte a sírba (6 százalékos közönségarány 18-49-ben). A vasárnap sem alakult sokkal jobban, az X-Faktor 34,4 százalékot hozott 18-49-ben. 

Érdekességek még a heti nézettségi versenyből: a Hacktion újratöltve 4,5 százalékot hoz a köztévének, Fábry már csak 72 000 fiatal nézőt érdekel, a Magyarország szeretlek! című rettenetes vetélkedőt pedig nagyon sok nyugdíjas nézi (18-49-ben 3,5 százalék, teljes lakosságban 10,2), és mindezt úgy éri el a köztévé, hogy műsoraira szemrebbenés nélkül költ súlyos tízmilliókat.