Ma délelőtt jelentették be a hírügynökségek, hogy az AMC Networks egy huszárvágással igen erőteljes terjeszkedésbe kezdett Latin-Amerikában, Spanyolországban, Afrikában és Közép-Európában, hiszen megvásárolták azt a Chellomediát, ami ezeken a piacokon rendkívül erős kábelportfólióval rendelkezik.
A UPC-t is birtokló Liberty Global az eladás véglegesítése (2014 első negyedéve) után a holland csatornáit, köztük az ottani Sport1-et és Film1-et megtarthatja, az AMC a Chello Multicanalt, a Chello Central & Eastern Europe-ot (beleértve az Atmediát is), a Chello Latin Americát, a Chello Zone-t, a Chello DMC-t, valamint a Chellomedia programkészítő közös vállalatait vásárolta meg.
A Chellomedia a magyar piacon is markánsan jelen van: a CBS-csatornák (Action, Drama, Europa és Reality) mellett övék a Film Mánia, a Film Café, a Megamax, a Minimax, a Sport 1, a Sport 2, a Sport M, a Spektrum és a TV Paprika is.
A vevő AMC egy amerikai központú szórakoztatóipari médiacég, olyan díjnyertes amerikai kábeltelevíziós csatornákat működtet, mint a zászlóshajó AMC, a főleg szórakoztató műsorokra szakosodott IFC, a független filmeseknek otthont adó Sundance Channel, a főleg nőknek szánt WE tv és az IFC Films nevű filmcsatorna.