Luca, Ottilia
1 °C
5 °C

Van, amiben a TV2 megelőzi az RTL Klubot

2013.11.06. 13:48
Az idei év második negyedévében a TV2 műsoraiban volt a legtöbb termékmegjelenítés. A legtöbbet reklámozott márka az Update volt.

Némileg nőtt a termékmegjelenítések száma az év első három hónapjához képest, akkor 4740 termékelhelyezést regisztrált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), míg április és június között ez a szám már 4889-re nőtt a két nagy kereskedelmi tévé 797 órát kitevő műsoridejének analizálása során – derül ki a Médiatanács blogjára feltöltött kutatásból.

A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, amely a két csatorna között 15 százalékos eltérést jelent. Az első negyedévben ugyanakkor még az RTL Klub volt piacvezető ebből a szempontból.

A reklámblokkokon kívül a nézők a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában találkozhatnak termékekkel. A leggyakrabban felbukkanó márka az Update volt, kereken száz esetben, valamennyi a TV2-n volt látható. Az RTL Klubon a Szállás.hu márkája bizonyult a legaktívabbnak, amely hatvanszor jelent meg a műsorokban – de ez az összesített listán csupán a negyedik helyre volt elég. A Telekom ugyanis 94, az Adidas 76 alkalommal volt jelen a csatornák műsoraiban.

Idén április és június között a tematizált és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a realitykben volt a legtöbb termékelhelyezés. A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.

A TV2 ugyanakkor abban is megelőzte az RTL Klubot, hogy hány műsor esetében felejtették el arról értesíteni a nézőket, hogy a műsorszám termékmegjelentést tartalmaz, előbbi 31, utóbbi 27 alkalommal mulasztotta el ezt. Ugyanakkor az RTL Klub a programjainak 27,6 százalékában, a TV2 pedig a műsorszámainak 15 százalékában a figyelmeztető feliratot indokolatlanul jelenítette meg.

A tényleges termékmegjelenítést választó márkák nem bízták a véletlenre az emlékezeti hatás kiváltását, hiszen 66 százalékuk nemcsak verbálisan, hanem vizuálisan is megjelent a műsorokban, 62 százalékuk hosszasan, 43 százalékuk pedig többször is látható volt az adott műsorszámban.