Nándor
6 °C
22 °C

Egyre kevesebb háztartásban van tévé

2013.11.25. 15:52

A Citi Research nevű cég készített egy elképesztően hosszú és részletes médiapiaci felmérést, aminek azért egy csomó részlete maximum mérsékelten izgalmas Magyarországról nézve. Viszont kiderül belőle, hogy 2013 az első olyan év, amelyben nemcsak a tévé-előfizetések, de konkrétan a készülékek száma is csökkent Amerikában.

 

Közben egyre többen néznek videót számítógépről, tabletről és telefonról, szóval itt megint nincs nagy meglepetés. Ami viszont furcsa, hogy az internet-előfizetések száma is csökkent 2010 óta, ráadásul 5 millióval. A Business Insider szerint erről a mobilnet és az ingyenes wifi terjedése tehet.

Egyébként még az élő közvetítések hoznak a legjobban a tévéknek, az előfizetések száma például utoljára 2012 júliusában, a londoni olimpia alatt nőtt. Viszont a sporteseményeket is sokkal kevesebben, kb. kicsit több mint feleannyian nézik, mint 10 éve.

Továbbra is többet költenek tévére a hirdetők, mint bármi másra, pedig az internet több embert ér el. A nyomtatott lapokban pedig egész elképesztő az elért közönséghez viszonyított túlköltés.

   Elért közönség (százalék) Elköltött pénz (százalék)
internet 44,8 27,9
tévé 38,4 42,1
rádió 12,2 10,3
print 4,6 19,6