Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA GVH azért indított eljárást a Nielsen Közönségmérés Kft.-vel szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás olyan szerződéses rendszert alakított ki, amely nehezíti az általa előállított nézettségi adatok külső, független szoftverrel való elemzését – tudta meg az mmonline.hu a versenyhivataltól.
Emellett a GVH közlése szerint a televíziós nézettségmérési szolgáltatásnak, illetve az adatok szoftveres elemzésének árazását és kedvezményrendszerét olyan módon alakította ki a cég, hogy az alkalmas lehet arra, hogy akadályozza a más elemző szoftverek piacára való belépést.
A GVH egyébként már 2009-ben megvizsgálta a nézettségmérés hazai rendszerét is, amelyen gyakorlatilag a 90-es évek közepe óta egyeduralkodó a Nielsen Közönségmérés (korábban AGB Nielsen). Az akkor született elemzésben a GVH azt javasolta: határozott időre pályáztassák meg a szolgáltatás végzését, mivel valamennyi vevő igényeit, a kisebb csatornákét is, a verseny biztosíthatná a leghatékonyabb módon. Erre azonban azóta sem került sor.
Az AGB Italia Csoport alapította 1992-ben. A műszeres mérésben kezdetben 200 budapesti háztartás vett részt. 1993-ban vidéken még a Gallup Intézet mérte a televíziós nézettséget, naplós módszerrel. Az első országos tévénézési statisztikák a két adatbázis összekapcsolásából születtek, és a 18 év feletti személyek tévénézéséről nyújtottak információt. A minta 1994 márciusában 620 háztartásra bővült, majd a két új országos kereskedelmi adó sugárzásának elindulásával újabb bővítés vált szükségessé, 1999-ben így 840 otthonra terjesztették ki. 10 évvel később, 2009. április 1-től – egy újabb panelnövelésnek köszönhetően - 1040 háztartásra bővült a minta. Jelenleg naponta több mint 2400, televízióval rendelkező háztartásban élő, 4 éven felüli személy nézettségi adatai állnak rendelkezésre a Nielsen Közönségmérés internetes oldalán látható információk szerint.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM