Jusztina
12 °C
23 °C

Tévétörténelmet írt az idei Super Bowl

2014.02.04. 08:45
Az előzetes várakozásoknak ellentmondva, és annak ellenére, hogy a vasárnapi meccs meglehetősen egyoldalúra sikerült (a Seahawks agyonverte az esélyesebbnek tartott Broncost), a Super Bowl XLVIII lett minden idők legnézettebb amerikai tévéműsora.

A meccs után a Nielsen gyorsjelentése még arról számolt be, hogy a 43-8-as, tulajdonképpen ez első félidőben eldőlő meccs nézettsége csak az ötödik legnézettebb amerikai tévéműsornak számít, de a másnap kiadott, részletes elemzés kimutatta, hogy 111,5 millió nézőjével a meccs 200 ezret vert a 2012-es amerikaifutball-döntőre, és minden idők legnézettebb amerikai tévéműsora lett. 

Nem ez az egyetlen rekord, amit a meccs felállított. A kezdőrúgásra az amerikai tévés háztartások 44,5 százaléka volt kíváncsi, a meccs időpontjában bekapcsolt tévék 70 százalékén amerikaifutballt nézett a jónép. Ez 12 százalékkal magasabb, mint a két évvel ezelőtti, dettó rekordot hozó döntő alatt mért nézettség. Az utóbbi hét döntőből mellesleg hat az all-time nézettségi lista első hat helyét foglalja el. 

A meccset közvetítő Fox két sitcomot vetített a meccs utáni egy órában, ezzel hatalmas lökést adva a New Girl (kereskedelmi célcsoportban 11,1-es rating, 25,6 milliós összenézettség) és a Brooklyn Nine-Nine (18-49-ben 6,7.es rating, 14,8 millió 4+ néző mellett) című sorozatoknak. A meccs félidei szünetében látott Bruno Mars – Red Hot Chili Peppers-koncert is rekordot döntött: 115,3 millió néző követte a minikoncertet (az eddigi rekordot Beyonce tavalyi bulija tartotta 110,8 millióval, előtte pedig Madonna, 114 millióval).

A Twitteren is nagy forgalmat generált a meccs, 24,9 millió üzenetben foglalkoztak vele (a tavaly döntőről 24,1 millió szólt). A nézettséget elemző Variety cikke megjegyzi, hogy a Grammy-díjkiosztó gála keleti parti közvetítése alatt mindössze 15,2 millió üzenet született. Ha az egy percre jutó legtöbb twitet nézzük, az internetezők Percy Harvin 87 yardos kirúgás-visszahordását kommentálták legintenzívebben, a harmadik negyed első perce alatt 381 605 bejegyzést írtak. A Facebookon összesen 50 millió felhasználó 185 millió lájkolással, kommenttel, timeline-bejegyzéssel vagy képmegosztással reagálta le a meccs eseményeit.