Az Annenberg Public Policy Center kutatói saját felmérésüket a legnagyobb ilyen típusú kutatásnak aposztrofálják - valahol joggal, hiszen 1955 és 2010 közötti televízós programokat mértek fel, és azt nézték meg, hogy az adott évben a sorozatokban mutatott dohányzás és a dohánytermékek amerikai forgalma között milyen kapcsolat vagy összefüggés fedezhető fel.
Összesen 1838 órányi sorozatepizódot néztek meg, minden évben a legnépszerűbb programokat, azaz az ötvenes évek Gunsmoke-jától a Szökevényen és a Charlie angyalain át a Vészhelyzetig és a Helyszínelőkig minden olyasmit, ami a nézettségi listákon előkelő helyen szerepelt. Megállípították, hogy míg 1961-ben például óránként 4,96 alkalommal láthatott dohányzást a néző a tévében, 2010-re ez 0,29-re esett vissza.
Ugyanilyen visszaesést mutatott a dohánytermékek eladási mutatója is, azaz minél kevesebbet cigarettáztak a tévében, annál kevesebb doboz fogyott az üzletekben. A felmérés hitelességét némiképp rontja, hogy a kébelsorozatok, amikben eleve sokkal többet dohányoznak, mint az országosan elérhető szériákban (pl. Reklámőrültek), nem kerültek be a vizsgált programok közé.