Labdarúgó vb-t nézünk hírműsorok helyett

2014.06.20. 11:24
Az RTL Klub minden bizonnyal azt várta Híradótól, hogy a korábbi kezdéssel (18:00 órára került át, így egy órán át a TV2 Tények című hírműsorával megy párhuzamosan) és a reklámadó bevezetése óta keményebb, belpolitikai hírekkel sűrűbben tarkított műsor majd leveri a Tényeket. Nem így történt.

A foci-vb első hetének nézettségét elnézve megállapítható, hogy ha a köztévé folyamatosan csak nagyszabású sporteseményeket sugározna, nem nagyon lenne egy kereskedelmi tévé sem, ami meg tudná szorongatni a közönségarányt tekintve - de nemcsak a teljes lakosságra, hanem a 18-49-es korosztályra levetítve sem.

A kereskedelmi célcsoportban a hét legnagyobb közönségarányú műsora a vb nyitómeccse volt a maga 34 százalékával, második helyen pedig a spanyol-holland rangadó futott be 29,1 százalékkal. A harmadik legnézettebb műsor egy TV2-s produkció, Az ének iskolája évadzárója volt (22,7), az RTL csak a negyedik helyre futott be a Red című akciófilmmel. A hét 40 legnézettebb műsora között egyébként 9 focimeccs is szerepelt. A teljes lakosságban Az ének iskolája nyert, a spanyol-holland itt viszont második helyen állt, megelőzve egy Barátok közt-epizódot.

Screen Shot 2014-06-20 at 11.13.21.png

Az igazán érdekes az volt, hogyan szerepel az RTL Híradója a Tényekkel szemben. Előbbi egész héten komoly műsoridőt szentelt a kormány ekézésének, utóbbi meg persze nem nagyon harapdálja a gazdi kezét, bár hogy miként lehet úgy naponta 90 percben hírműsort csinálni, hogy szinte csak bulvárhírek szerepelnek benne, nem tudhatjuk.

A TV2 viszont továbbra is vezet a hírműsorok versenyében, lázározás és orbánozás ide vagy oda: kedden a 18-49-es korcsoportban 22 százalékos közönségarányuk volt az RTL 20 százalékával szemben, szerdán már 5 százalékos (25-20) volt a különbség, csütörtökön pedig 7 százalék. A teljes lakosságra levetítve még nagyobb a különbség.

Screen Shot 2014-06-20 at 11.13.41.png

Csütörtökön este elrajtolt a világbajnokság, a nyitómeccs pedig a hét legnézettebb műsora volt 18-49-ben. Elnézve a vele szemben futtatott kertévés műsorokat, látható, hogy úgy 3-5 százalékot vesztettek a szokásos közönségarányukból. Pénteken már este hattól is volt foci, ami a kereskedelmi célcsoportban és a teljes lakosságnál is betett a kereskedelmi tévéknek. A Tények 18-49-ben 27 százalék körüli közönségarányról esett vissza 20-ra, a Híradó 20 százalékról 13-ra, és ugyanígy csökkent a Jóban Rosszban, az Éjjel-nappal Budapest vagy a Barátok közt nézettsége is.  

(Forrás: AGB Nielsen Mediakutató)