Lukács
7 °C
22 °C

Csökkent az RTL és a Viasat értéke

2014.06.27. 17:14

Közétetette 2014-es gyorsjelentlését a Whitereport Financial a 100 legmenőbb hazai médiavállalkozásról, amiből kiderül, hogyan alakult 2011 és 2013 között a hazai médiaszereplők WR-indexe, azaz

hogyan változott a magyarországi tévés, rádiós, sajtós, mozis és netes médiavállalatok összesített pénzügyi nettó árbevétele?

Így alakult:

Továbbra is nagy a veszteséges médiacégek száma: a top 100-ban 2013-ban 31 cég zárta az évet mínuszos üzemi eredménnyel (az adózott  eredményarányok is hasonlóak). Jó jel azonban, hogy az előző évekhez 

képest ez sokkal kisebb arányt jelent, közelítve a 2008-as állapothoz. 

Ők voltak a legnagyobb árbevételcsökkenés elszenvedői:

  • a még mindig piacvezető M-RTL Zrt.,
  • a 2013-ban tulajdonost váltott Tarsago (ex-Readers’ Digest),
  • a Viasat Hungária Zrt.,
  • és az Axel-Spinger-cégek

2011 és 2013 között minden évben nőtt viszont az árbevétele például

  • a Simicska-birodalomba tartozó Advenio Zrt.-nek (övék többek között a Lánchíd Rádió és a Heti Válasz),
  • a szintén Simicska-érdekeltségű MTG Metro Gratis Kft.-nek (ez a Metropol kiadója)
  • a Publimont Kft-nek (Na vajon ki a tulajdonosa? Hát persze, hogy Simicska)
  • a Chello Central Europe Zrt.-nek,
  • az I.T. Magyar Cinemának (övéké az összes Cinema City plázamozi),
  • az RTL Kábeltelevízió Kft.-nek,
  • Lapcom Kft.-nek (a Bors, a Kisalföld és a Délmagyar kiadója)

Kiesett viszont a magyar Top100-ból, azaz évi 250 millió forintos nettó árbevétel alatt teljesített

  • a Neo FM
  • az Express Kft.,
  • Rádió1 Kft.,
  • és a General Media

Mindent összevetve a gyorsjelentés optimistán zárul, hiszen

az árbevételcsökkenés lassulni látszik 2012 óta, azonban jelentős különbségek tapasztalhatók az egyes médiavállalatok üzleti teljesítménye között. Úgy tűnik tehát, mintha lassan elérnénk a gödör alját, miután közel 20 százalékos piacméret-csökkenés következett be 2008 óta: 58 milliárd forinttal lett kisebb a médiaszolgáltatók árbevételének volumene.