Közétetette 2014-es gyorsjelentlését a Whitereport Financial a 100 legmenőbb hazai médiavállalkozásról, amiből kiderül, hogyan alakult 2011 és 2013 között a hazai médiaszereplők WR-indexe, azaz
Így alakult:
Továbbra is nagy a veszteséges médiacégek száma: a top 100-ban 2013-ban 31 cég zárta az évet mínuszos üzemi eredménnyel (az adózott eredményarányok is hasonlóak). Jó jel azonban, hogy az előző évekhez
képest ez sokkal kisebb arányt jelent, közelítve a 2008-as állapothoz.
Ők voltak a legnagyobb árbevételcsökkenés elszenvedői:
- a még mindig piacvezető M-RTL Zrt.,
- a 2013-ban tulajdonost váltott Tarsago (ex-Readers’ Digest),
- a Viasat Hungária Zrt.,
- és az Axel-Spinger-cégek
2011 és 2013 között minden évben nőtt viszont az árbevétele például
- a Simicska-birodalomba tartozó Advenio Zrt.-nek (övék többek között a Lánchíd Rádió és a Heti Válasz),
- a szintén Simicska-érdekeltségű MTG Metro Gratis Kft.-nek (ez a Metropol kiadója)
- a Publimont Kft-nek (Na vajon ki a tulajdonosa? Hát persze, hogy Simicska)
- a Chello Central Europe Zrt.-nek,
- az I.T. Magyar Cinemának (övéké az összes Cinema City plázamozi),
- az RTL Kábeltelevízió Kft.-nek,
- Lapcom Kft.-nek (a Bors, a Kisalföld és a Délmagyar kiadója)
Kiesett viszont a magyar Top100-ból, azaz évi 250 millió forintos nettó árbevétel alatt teljesített
- a Neo FM
- az Express Kft.,
- Rádió1 Kft.,
- és a General Media
Mindent összevetve a gyorsjelentés optimistán zárul, hiszen
az árbevételcsökkenés lassulni látszik 2012 óta, azonban jelentős különbségek tapasztalhatók az egyes médiavállalatok üzleti teljesítménye között. Úgy tűnik tehát, mintha lassan elérnénk a gödör alját, miután közel 20 százalékos piacméret-csökkenés következett be 2008 óta: 58 milliárd forinttal lett kisebb a médiaszolgáltatók árbevételének volumene.