A kereskedelmi célcsoportban (18–49 évesek) már fordult a kocka: itt az RTL Klub és a köztévé négy-négy, a TV2 két műsorral szerepel. Ebben a korcsoportban is a foci végzett az élen: a döntőt 757 267 fiatal látta, ami 44,3 százalékos közönségaránynak felelt meg. A legjobban nézett RTL-műsor nem nagy meglepetésre az Éjjel-nappal Budapest lett, ami 22,7 százalékos közönségarány mellé 323 713 nézőt vonzott.
A hírműsorok hetek óta tartó csatáját mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében a Tények nyerte: a másfél órás bulvárhíradót a lassan egy hónapja komolyabb, főleg a kormánypártot ekéző, politikai témákat boncolgató RTL Híradó 18–49-ben csak pár napon tudta megszorítani, a teljes lakosság körében viszont a TV2 8-10 százalékos előnnyel végzett szinte mindennap. Nagyon úgy néz ki, hogy a magyar nézők annyira belefásultak már a politikába, hogy a felgyújtott házakból kimentett háromlábú birkecseket simogató pedofil papokkal tudnak csak vigasztalódni.
A köztévé csak a foci vb-vel tudott értékelhető nézettséget elérni, amikor filmeket, történelmi beszélgetős műsort, kabarét vagy Fábryt adtak, a legmagasabb főműsoridős közönségarányuk a teljes lakosság körében sem ment 13 százalék fölé, a kereskedelmi célcsoportban pedig a 7 százaléknak is örülhettek.
Az este 7-től 11 (vagy 6-tól 11-ig, ha a TV2 definícióját nézzük) tartó főműsoros időszakban az RTL a meccsek kezdetéig (este 10, a döntő napján 9) általában nyert a kereskedelmi célcsoportban, csak a csütörtök esti Glades – Tengerparti gyilkosságok című vicces krimit verte a TV2 az Édes élettel. Hétvégén viszont fordult a kocka: a nézők szombaton például leültek Édes életet nézni délután, és a holland–brazil bronzmeccsig ott is ragadtak a TV2-n. Vasárnap is ugyanez lett volna, ha a Cobra 11, a magyarok kedvenc krimisorozata nem verte volna el a Naplót (18,2 százalék vs. 16,9 százalék).