Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Magyar nyelvű alkalmazottakat keres a Netflix, az online videotékából gigászi méretű online streamingszolgáltatóvá kinőtt amerikai médiavállalat, vette észre a Webisztán blog. A hirdetésben „lokalizációs” kollégát keresnek, azaz fordítókat, akik vélhetően a saját gyártású sorozatok és filmek szövegét, a képernyőn megjelenő menüket és inzerteket, illetve a Netflix kínálatában szereplő, egyelőre nem feliratozott vagy szinkronizált filmeket fogják majd magyarosítani.
Mielőtt nagyon elkezdenénk hullámozni, a Netflix terjeszkedése nem túl gyors ütemű, erre az évre a nyugat-európai expanziót irányozták elő, és Németország, Franciaország, Belgium, Luxemburg és Ausztria volt vagy van soron. A hollandoknál, a skandináv országokban, az Egyesült Királyságban és Írországban már régebb óta van Netflix, ha tippelnünk kellene, 2015 vége, 2016 eleje előtt nemigen törnek be a piacra.
A Netflix rém egyszerű üzleti modellje havi 8 dolláros (Európában 8 eurós) előfizetési díjért kínálja a kontentot, ami kismillió filmből és sorozatból áll – utóbbiak között a cég saját gyártású tartalmai (House of Cards, Orange Is The New Black, Hemlock Grove, stb.) mellett a nagy amerikai stúdiók szériái is megtalálhatók, bár az HBO pl. nem adja át nekik a Trónok harcát, mert nekik is van online szolgáltatásuk.
A tartalmat az előfizető vagy egy célapplikáción keresztül fogyasztja tableten vagy okostelefonon, esetlen a laptopon böngészőben, vagy pedig az okostévéjén keresztül – a legtöbb új készülékben már szerepel a Netflix opció (amit kiválasztva eddig csak egy olyan üzenetet kaptunk, hogy bocs, de önöknél ne elérhető a szolgáltatás). Ha nincs ilyen tévénk, akkor érdemes beszerezni egy médiaboxot (a legolcsóbbat 7-8 ezer forintért már meg lehet venni) és azon keresztül nézni azt a tartalmat, ami simán kinyírhatja a kábelcsatornák nagy többségét.
A Netflix ugyanis az új médiafogyasztási szokásokhoz igazodva akkor és ott kínálja a tartalmat, ahol és amikor a néző megkívánja – ezt a kábelszolgáltatók VOD-szolgáltatása vagy videotékái is tudják, de jellemzően adónként/szolgáltatónként kell érte fizetni, míg a Netflixtől olcsóbban kapjuk meg a tartalmat. Ha marad a tendencia, és a havi díj 8 euró lesz, az 2500 forint körüli összeg – ehhez jön az internetelőfizetés költsége (ha nem akarjuk a mobilcsomagban foglalt adatmennyiséget öt perc alatt elfogyasztani), és ha van egy antennánk és azon keresztül fogjuk az RTL-t, a köztévét és a TV2-t, akkor meg is volnánk.
Ebben persze sportadók, dokumentumfilmes csatornák, ismeretterjesztő tévék nincsenek benne, de ha az ember ilyet nem fogyaszt, akkor egy tévés családi csomag árából kb. három hónapig eltévézik. Ott, ahol akar, és annyi filmet és sorozatot elfogyasztva, amennyit csak akar vagy bír.