A TV2 szemet vetett a Viasatra

2014.10.01. 14:17
Iparági pletykák szerint megint felbolydulhat kicsit a médiavilág, Simon Zsolt, a TV2 tulajdonos-vezérigazgatója nem véletlenül emlegette, hogy akvizíciókat terveznek. A tévéje állítólag szemet vetett a Viasatra.

Ez azért furcsa egy kicsit, mert a Modern Times Group nevű csoport kezében levő Viasat3 és Viasat6 mellé az MTG pont a TV2-t akarta megvenni még tavaly, amikor az előző tulajdonos Pro7Sat1 aktívabban kezdte el árulni a tévét. Az MTG igen sokáig biztos befutónak számított, de jött Simon Zsolt és cégtársa, és hoppon maradtak.

A TV2 szándéka érthető, hiszen az RTL-csoport előnye tetemes a TV2 előtt: a múlt heti adatok alapján az egész napra levetített átlagos közönségarány a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban 31,3 százalék az RTL és 16,8 százalék a TV2 esetében. A Viasat két adója most éppen 4,7 százalékot tud, ami volt már magasabb, 5-6 százalék is, bár máskor meg annyira bezuhan, hogy még az m1 is veri (tavaly áprilisban például).

Kérdés persze, hogy megéri-e egy nagyon nagy rakás pénzt kifizetni az MTG-nek két alacsonyabb nézettségű csatornáért, nem lenne-e kifizetődőbb a saját gyártású műsorokra még jobban rágyúrni, és a már meglévő portfóliót izmosítani, de mit értünk mi a médiaiparhoz. A Viasatot és a TV2-t is megkerestük a pletykával kapcsolatban, kaptunk egy sablonválaszt:

A Viasat Hungária Zrt. sem most, sem a jövőben nem kíván piaci híreszteléseket kommentálni.   

A TV2 nem kívánt reagálni a kérdésre.

A nézettségi versenyben második helyre szorult tévé egyébként pár napja jelentette be, hogy megvették azt az Éden hotelt, ami a Viasat történetének legdrágább, egyben legjobb nézettségű műsora volt. Az első évad közönségaránya a 14 százalékot is elérte, amivel egyébként most a TV2 főműsoridős programjából sem lógna ki, bár a vélhetően tavasszal érkező műsort nem oda, hanem a Super TV2-re szánja a TV2. Azt a műsort, és most átevezünk a konteók óceánjára, amit az a Paprika Latino gyárt, aminek az MTG a tulajdonosa.

Érdekes egyébként a TV2 sajtóközleményekből követhető anyagi helyzetét megnézni. Tavaly még az volt, hogy a sajt gyártásba sokat ölnek majd, hiszen nőtt a bevételük, aztán bejelentették az információink szerint egymilliárd forintba kerülő Big Brother 3-at, amit nyáron meg lefújtak, mert "nincs rá pénz, elvitte a reklámadó".  Az őszi műsorstruktúrát a sajtó elé táró eseményen (a fenti bejelentés után pár hónappal) megint elhangzott hogy a cég olyan jól áll anyagilag, hogy ihaj, és az is, hogy az előfizetőktől várható díjakból még jobban fognak állni.

A kormány húzott egyet a nadrágszíjon, és ezt is elvette a két nagy kereskedelmi tévétől, amire logikusan valamiféle kötségcsökkentés lett volna a válasz, de ez nem a logika földje, itt más szabályok uralkodnak, hiszen a TV2 megvette az Éden hotel-formátumot és le is forgat legalább egy évadot - dettó egymilliárd forint körüli összegből, ami ugye korábban a BB3-ra még nem állt rendelkezésre. Most meg a Viasatra tenne vételi ajánlatot, azaz akkora érvágásnak csak nem tekinthetjük a reklámadó és az előfizetői díj kiesését, vagy csak viccelt a TV2, és eszük ágában sincs bevásárolni, csak megrázták a bili fülét egy kicsit.