Luca, Ottilia
1 °C
5 °C

A Rising Star nem durrant túl nagyot

2014.11.03. 16:27
A Sztárba sztár felvezetése nékül a félig élő, félig konzerv második adás elmaradt a várakozásoktól, de ahhoz elég erős volt, hogy ne legyen vetélytársa a hét utolsó napján. A hét legnézettebb műsora egy hetes kihagyás után ismét az X-Faktor lett.

Amikor a TV2 utoljára zenés tehetségkutatóval próbálkozott, az a The Voice volt, ami pénteken, nulla felvezetéssel ilyen eredménnyel nyitott:

1,3 millió néző összesen (29 százalékos közönségarány), 611 000 néző a kereskedelmi célcsoportban (33,8 százalékos közönségarány).

A múlt héten elindított Rising Star akkor megkapta a Sztárban sztár-finálét felvezetésnek, így inkább a tegnap esti műsort nézzük, az meg így teljesített:

1,1 millió néző összesen (22,8 százalékos közönségarány), 435 424 néző a kereskedelmi célcsoportban (22,5 százalékos közönségarány)

Azaz hiába örömködik a TV2, hogy vasárnap este (addig legalábbis, míg a Celeb vagyok, ments ki innen! meg nem kezdődött az RTL-en) ők voltak a legjobbak, ez nem nagyon jelent semmit, hiszen egy olyan gigantikus ahowműsortól, amiben egy NÉGYTONNÁS LEDFAL EMELKEDIK FEL ahogy azt Ördög Nóra üvöltötte többször is eksztázisban, egyszerűen többet vár az ember, legalább annyit, mint az X-Faktortól ami szombaton este 32,7 százalékot tudott a kereskedelmi célcsoportban és 33,7 százalékot a teljes lakosságnál (1,3 millió nézővel).

A hétköznap estéket ugyan továbbra is az RTL nyeri 18-49-ben (csütörtökön például du 5-től minden félórát) és a TV2 a Tényeken kívül csak a Rising Starral tudott értékelhető eredményt elérni, a teljes lakosságban kicsit változni látszik a helyzet. A Jóban Rosszban hétfőn, kedden és pénteken tudott egy-egy olyan félórát produkálni, amit jobban néztek az emberek, mint az Éjjel-nappal Budapestet (ez vélhetően a sorozat új iránynak is betudható), szerdán pedig az egész egyórás blokkban sikerült megverniük a konkurencia műsorát. A Tények négyszer gyűrte le a Híradót a teljes lakosság körében, igaz, 18-49-ben az RTL Híradó a győztes. A Celeb vagyok új évada 31 százalékos közönségarányt tudott, ami messze van a németeknél mért 50-től, de így is elég volt a toplistás helyezésekhez. 

A köztévéről is beszéljünk, ha egy intézmény 80 milliárdot költhet el egy év alatt, jogos lenne az elvárás, hogy azt olyan műsorokra tegyék, amiket néznek is az emberek. Ezzel szemben a legnézettebb műsoruk sem fért be a legjobb húszba (Forma-1-es közvetítés vasárnap, 315 553 néző 18-49-ben, 3,7 százalékos közönségarány), a Virtuózok pedig csak 8,2 százalékot tudott, pedig a komolyzenei tehetségkutató tényleg egy jó műsor lett (a teljes lakosságban 8,2 százalékot hozott). Ez így édeskevés.