Előd
7 °C
16 °C

A Rising Star nem kell a fiataloknak

2014.11.18. 10:49
A múlt heti nézettségi adatokat böngészve a TV2-nél nemigen vigyoroghattak sokat a fejesek, mert az állítólag egymilliárd forintból készült Rising Star a második “rendes” élő adásra már egy sima hollywoodi filmtől is kikapott, nézettsége pedig stabilan csökken, olyannyira, hogy már a nyomasztó RTL-fölényt mutató toplistába is alig fér be. A hetedik Való Világ indulása nem durrant akkorát, mint a hatodik kiadásé.

Az RTL II-n elindított trashreality tavaly 16,1 százalékos közönségaránnyal nyitott, ami egy általában 1-2 százalékos tévétől olyan teljesítmény volt, mintha a TV2-t a kereskedelmi célcsoport 87 százaléka nézné. Az idei évad ennek a nyomába sem ért az első adással, 6,7 százalékon állt meg a Nielsen mutatója, ami egyébként nem lenne rossz szám, csak éppen a tavalyihoz képest gyenge.

És ha már gyengénél tartunk: a Rising Star mindössze 21,3 százalékot hozott vasárnap este, azaz 426 748 nézőt, ez egy ilyen drága műsortól nagy csalódás, úgy meg pláne, hogy a tehetségkutatók általában az első adások alatt hoznak kiemelkedő nézettséget, utána folyamatos az esés a döntőig - februárig viszont még nagyon sok idő hátra van. Az RTL Szemfényvesztők című filmje 22,6 százalékkal verte az énekeseket 18-49-ben. A teljes lakosság körében a TV2 már jobban állt (23,1 százalék, 1 166 926 néző), és simán verte az RTL filmjét (17,7 százalék, 910 240 néző), de a reklámozóknak általában nem a nyugdíjasok a fontosak.

A Rising Star eddig:

1. felvezető adás: 449 655 néző a kereskedelmi célcsoportban (26,6 százalékos közönségarány)

2. felvezető adás:  435 424 néző a kereskedelmi célcsoportban (22,5 százalékos közönségarány) 

1. élő válogató: 449 000 néző a kereskedelmi célcsoportban (22,9 százalékos közönségarány)

2. élő válogató: 426 748 néző a kereskedelmi célcsoportban (21,3 százalékos közönségarány) 

Ez a kettősség egyébként az egész hétre jellemző volt: míg az RTL a fiatalok körében aratott (a Tények háromszor megverte a Híradót, és slussz), és az Éjjel-nappal Budapest stabil 23 százalékon, a Barátok közt 24-55 százalékon, a Celeb vagyok, ments ki innen! végjátéka pedig 30-31 százalékon mozgott, a TV2 főműsorának sztárja a Bumm a maga 14 százalékával, illetve a Jóban Rosszban 15 százalékkal. A héten a köztévének is volt egy jó napja: pénteken a magyar-finn meccs 19 százalékos közönségaránnyal elverte mindkét kereskedelmi tévét. Szombaton az X-Faktort a fiatalok 25,1 százaléka nézte (439 101 néző), azaz a tehetségkutatók kifulladását immáron hivatalossá is tehetjük.

A teljes lakosság körében a TV2 több fokkal erősebb, a Tények végigverte az RTL Híradóját, a kezében fekete macskával flangáló nőről szóló Macska című szappanopera a délután királya a maga 24-25 százalékával, a Jóban Rosszban kétszer is legyűrte az Éjjel-nappal Budapestet, és a Rising Star is hozott 23,1 százalékot ugye. Jó, az RTL-nek sem kell szomorkodnia, mert ezek a fellángolások nem veszélyeztették az egész heti főműsoridős hegemóniát, a Celeb vagyok…-finálé szerdán 35,1 százalékos közönségarány mellett 1 340 521 nézőt érdekelt, és a hét legnézettebb műsora volt, az X-Faktor pedig 29,1 százalékot tud a teljes lakosságnál.

Forrás: Nielsen közönségmérés