Szilárda
0 °C
6 °C

Félmillióra büntette Balázsékat az NMHH

2014.11.26. 17:54

A szexuális bűncselekményeket jelentéktelen színben feltüntetve és általában véve elbagatellizálva beszélgettek a Class FM műsorvezetői a rádió egyik reggeli adásában egy egyetemi gólyatáborban történt nemi erőszakról szóló hír kapcsán

- ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa arról az ügyről, amikor a Morning Show tapintatos műsorvezetői (Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc, Vadon János) jót szórakoztak az ELTE gólyatáborában megerőszakolt lány esetén. A műsorvezetők megsértették az emberi méltósághoz való jogot, emiatt 500 ezer forint megfizetésére kötelezte a médiaszolgáltatót és arra, hogy a jogsértésről szóló közleményt beolvassák a műsorban (kétszer is) és egy hétig legyen látható a Class FM nyitóoldalán.

Az NMHH súlyos jogsértésnek ítélte meg, hogy szeptember 1-jén a reggeli műsorban

mindenkit egyenlően megillető emberi méltóság jogát figyelmen kívül hagyva beszélgettek

az ELTE gólyatáborban történt nemi erőszakkal kapcsolatosan. Az NMHH közleménye továbbá kiemeli, hogy a Class FM alkalmazottai elbagatellizálták az eseményt, nem dolgozták fel kellő körültekintéssel a hírt és a szexuális bűncselekményt jelentéktelennek állították be.

A közlemény egyébként végig nagyon erős kritikát fogalmaz meg a Morning Show-ról, például: "A műsor vidám, kötekedős alaphangulata eleve nehezen tekinthető alkalmasnak a téma emberi méltóságot tiszteletben tartó bemutatására, a műsorvezetők pedig szinte természetesnek, elkerülhetetlennek, olykor pedig szinte vonzónak beállítva beszéltek a bűncselekményről, illetve a gólyatáborokban előálló hasonló helyzetekről". Azt azért megjegyzik, hogy több szövegrészlet a kontextusából kiemelve nem minősíthető jogsértőnek, azonban az elhangzottak összessége kimerítik az emberi méltósághoz való jog megsértésének fogalmát.