Megint tévétörténelmet írt a Super Bowl

2015.02.03. 09:00
Soha ennyien nem néztek még egyetlen tévéműsort sem az USA-ban, mint az amerikaifutball-bajnokság vasárnap esti döntőjét. Ugyanezt a mondatot írtuk le tavaly ilyenkor is.

Az utolsó másodpercekig izgalmas Super Bowl XLIX teljes joggal lett az amerikai nézettségi listák abszolút királya: a Nielsen szerint a New England Patriots győzelmét 114,4 millió amerikai látta, 2,2 millióval többen, mint a tavalyi, Seattle-i győzelmet hozó döntőt, ami 112,2 millió nézőt hozott. Katy Perry is örülhet, a meccs félidejében minikoncertet adó énekesnőt átlagosan 118,5 millió néző figyelte, három millióval többen, mint Madonnát tavaly.

A tegnap délutén közzétett közönségarány is lenyőgöző, ennek alapján az amerikai háztartások 49,7 százalékában, azaz a felében a meccset nézték vasárnap délután fél 7 és este fél 11 között, sőt, az ekkor bekapcsolt tévékészülékek 72 százalékán foci ment, ami elképesztően magas szám. Az all-time nézettségi lista: 

  1. 114,4 millió néző – Super Bowl XLIX, NBC (2015)
  2. 112,2 millió néző – Super Bowl XLVIII, FOX (2014)
  3. 111,3 millió néző – Super Bowl XLVI, NBC (2012)
  4. 111,0 millió néző – Super Bowl XLV, FOX (2011)
  5. 108,7 millió néző – Super Bowl XLVII, CBS (2013)
  6. 106,5 millió néző – Super Bowl XLIV, CBS  (2010)
  7. 106,0 millió néző – M.A.S.H. sorozatzáró, CBS (1983)
  8. 98,7 millió néző – Super Bowl XLIII, NBC (2009)

A idei meccs alatt a közösségi oldalakon is igen magas volt az aktivitás, 28,4 millió Twitterüzenet született, amivel ez a döntő lett a legtöbbet twittelt Super Bowl. Csak a meccset eldöntő mozdulatról (a Patriots védője, Malcom Butler a gólvonalon csípte el a támadó Seattle-i irányító passzát) egy perc alatt 395 000 bejegyzés született. A Facebookonon összesen 265 millió like-ot, kommentet, megosztást és posztot regisztráltak a meccsel kapcsolatban.