Megint tévétörténelmet írt a Super Bowl
Az utolsó másodpercekig izgalmas Super Bowl XLIX teljes joggal lett az amerikai nézettségi listák abszolút királya: a Nielsen szerint a New England Patriots győzelmét 114,4 millió amerikai látta, 2,2 millióval többen, mint a tavalyi, Seattle-i győzelmet hozó döntőt, ami 112,2 millió nézőt hozott. Katy Perry is örülhet, a meccs félidejében minikoncertet adó énekesnőt átlagosan 118,5 millió néző figyelte, három millióval többen, mint Madonnát tavaly.
A tegnap délutén közzétett közönségarány is lenyőgöző, ennek alapján az amerikai háztartások 49,7 százalékában, azaz a felében a meccset nézték vasárnap délután fél 7 és este fél 11 között, sőt, az ekkor bekapcsolt tévékészülékek 72 százalékán foci ment, ami elképesztően magas szám. Az all-time nézettségi lista:
- 114,4 millió néző – Super Bowl XLIX, NBC (2015)
- 112,2 millió néző – Super Bowl XLVIII, FOX (2014)
- 111,3 millió néző – Super Bowl XLVI, NBC (2012)
- 111,0 millió néző – Super Bowl XLV, FOX (2011)
- 108,7 millió néző – Super Bowl XLVII, CBS (2013)
- 106,5 millió néző – Super Bowl XLIV, CBS (2010)
- 106,0 millió néző – M.A.S.H. sorozatzáró, CBS (1983)
- 98,7 millió néző – Super Bowl XLIII, NBC (2009)
A idei meccs alatt a közösségi oldalakon is igen magas volt az aktivitás, 28,4 millió Twitterüzenet született, amivel ez a döntő lett a legtöbbet twittelt Super Bowl. Csak a meccset eldöntő mozdulatról (a Patriots védője, Malcom Butler a gólvonalon csípte el a támadó Seattle-i irányító passzát) egy perc alatt 395 000 bejegyzés született. A Facebookonon összesen 265 millió like-ot, kommentet, megosztást és posztot regisztráltak a meccsel kapcsolatban.