Nézettségi bukás a Nemzeti Hírtévé

2015.03.16. 12:04 Módosítva: 2015.03.16. 12:35
18 923. Ez volt a nemzeti Hírtévé első napjának átlagos nézőszáma 18-49-ben, a kereskedelmi tévékben célcsoportként emlegetett körben. A Nemzeti Főadóból permanens hírszolgálatást gründoló MTVA a teljes lakosság körében elért eredményt sem teheti ki az ablakba, az átlag 108 362 fős nézettség csak akkor tűnik magasnak, ha a fiatalokhoz mérjük, március 8-án vasárnap például a fél nyolcas Híradót 331 901 fő követte (most 239 017 fő). A Nagy Nemzeti Átálláson viszont összesítésben nyert a közmédia.

A Nemzeti Hírtévé (korábban: m1), az újonnan kinevezett Nemzeti Főadó (Duna TV) és a dettó vadonatúj Petőfi TV (az m2 műsorán nyolctól) az egész napot tekintve mintegy 4 százalékos közönségarány-növekedést könyvelhetett el március 15-én az azt megelőző, március 8-i héthez képest (18-49: 6,5 százalékról 10,7-re, teljes lakosság: 11,5-ről 15,2-re), ami nem rossz teljesítmény, igaz, valódi értékét majd csak később tudjuk meg, amikor nem lesz ünnep és Forma-1, mert különösen az utóbbi remek számokat produkált a Duna TV-nek.

Annak a Dunának, ami egyedüli nyertese az átállásnak, legalábbis egy nap alapján. A hajnali Forma-1-es közvetítés a fiataloknál 42,8 százalékos közönségarányt tudott az első félórában, és csak a futam végére csökkent számottevően (31,2 százalékra). A délután kettőkor kezdődő, első ismétlés 15 százalék körüli átlagot ment, és még a Petőfi tévén 23:00-tól elkezdett harmadik is hozott 7 százalék körüli közönségarányt, ami valahol érthetetlen, de tudjuk be annak, hogy a motorzaj még mindig jobb altató, mint az Orbán-beszéd.

A Nemzeti Hírtévé viszont elég csehül áll a fiatalokért folytatott versenyben, az este 7 és 11 között mért főműsoridőben 1,1 százalékos volt a közönségarányuk, ami kb 12 000 nézőt feltételez félórás átlagot számolva, és nem, nem osztjuk le a nagyjából 1,1 milliárdos befektetést 12 000 főre, mert a demagógiának is van határa. Ijesztő, hogy a reggeli, biztatónak is nevezhető, 5,1 százalékos indulás után, és ahhoz képest, hogy szinten minden online sajtótermék velük foglalkozott, a nézők még csak röhögni sem nagyon kapcsoltak oda a műsorfolyamra, 11 és 11:30 között volt egy 6,6 százalékos félórájuk (de akkor az m2, a gyerekcsatorna is kb. ennyit hozott), a többi néma csönd.

Az új műsorrendben a Dunára kerülő prémiumtartalmak sem jártak túl jól, legalábbis a Kossuthkifli nevű sorozat nem: átlagosan 80 000 fiatalt érdeket az első rész, akik közül sokan (kb 40 000-en) a második félórára el is kapcsoltak onnan, mert nemigen értették a furcsa nyelvezetű sorozatot. A Petőfi TV-n este kilenckor elkezdett, és egyértelműen a fiatalokat megcélzó Pilvaker 15 000 nézős eredménye a nevetséges kategóriába tartozik, közönségaránya az 1-et sem érte el (0,7)