Az RTL letarolta a kereskedelmi célcsoportot

2015.05.04. 16:19
A 18-49-es, hirdetőknek fontos korcsoportban az RTL ismét megsemmisítő csapást mért a TV2-re, és mivel Forma1 se volt a héten, a Duna TV, a nemzeti főadónak kikiáltott köztévé sem tudott érdemben semmit hozzátenni a nézettségi versenyhez. Az első harminc helyezettből 29 RTL-műsor volt, a TV2 az Ének iskolájával tudott csak beférkőzni az első húszba, pontosabban a 13. helyre.

A teljes lakosság az, amiben a TV2 kicsit javít a statisztikán, itt az első 30-ban hat adással is képviseltetik magukat, és ebben az összevetésben ők a legjobbak: a hét abszolút számokat tekintve legnézettebb műsora a cuki énekes gyerekekre építő tehetségkutató lett 1,29 millió nézővel, 13 milliót verve a második helyezettre, az Éjjel-Nappal Budapest múlt keddi epizódjára. A 18-48-es listát ez utóbbi vezeti egyébként, 528 567 nézővel és 31 százalékos közönségaránnyal (a harminc százalékot egyedüliként átlépve).

A napi nézettségeket elnézve az látszik, hogy a kereskedelmi célcsoport nézői a szokásoknak megfelelően a Híradó után csak nagyon ritkán kapcsolnak el az RTL-ről, hátköznap konkrétan egyetlen egy olyan félórás időtartam sem akadt, amikor a TV2 akár csak megközelítette volna az RTL-t, az esti Híradó-ismétlések például több nézőt érdekeltek, mint bármi a TV2 kínálatában. A szombat este hétórás sávban a TV2 kis híján elkapta az RTL-t, a Múmia 13,8 százalékos közönségarányát éppen hogy csak elverte a dettó nem először vetített Alkonyat (14,5).

Vasárnap Az ének iskolája 19,6 százalékot hozott, pont annyit, mint a Cobra 11, de jóval kevesebbet, mint A nemzet aranya 2, ami ráadásul az Összezárva Friderikusszalt is elverte (11,1 százalék). A TV2 a teljes lakosságban sem muzsikált jobban hétköznap, vasárnap pedig Az ének iskolája győzelmén kívül nem tudott felmutatni semmit - Friderikusz műsora a tehetségkutató nézőinek (1,29 millió) felét elvesztette (634 454 néző), és az RTL két esti filmjétől is kikapott.

A múlt hét a TV2 számára az Éden hotel-botrány jegyében zajlott, és ugyan a hét elején nem látszott, hogy a nézettséget különösebben befolyásolná az erőszakoskodó játékos miatt keresztre feszített tv vergődése (hétfő: 154e/434e néző, kedd: 199e/529e, szerda: 174e/490e) de a hét végére csökkent a nézettség, csütörtökön 149 ezer néző volt a kereskedelmi célcsoportban, pénteken 148 ezer, ami annyira nem visszaesés, az igazi hatást majd ezen a héten lehet lemérni.

Az igazán vicces számokért a Duna TV-re kell elmenni, ahol például Návai Anikó Szeretettel Hollywoodból című műsorát pénteken este 8755-en látták a kereskedelmi célcsoportban, ezzel a hét második-harmadik legkevesebb nézőt érdeklő főműsoros produkciója lett. A 18-49-es korosztály eleve nem nézi a köztévét, Fábryra 56 ezer, a Mukaügyekre 30 000, a Fapadra 26 000, az On the Spotra 35 ezer néző volt kíváncsi, és az Egynyári kaland című új minisorozat 64 ezres nézettsége sem az, amit ki lehet tenni a vitrinbe. A nemzeti főadó legnézettebb műsora 18-49-ben a Szerencseszombat volt 81 482 nézővel (a teljes lakosságban is nyerte a háziversenyt, 411 167 nézője volt a Magyarország, szeretlek! 409 ezerjével szemben).