Sámuel, Hajna
12 °C
23 °C

Na, mi nem volt a Netflixen, ami mostantól lesz? Reklám, az!

2015.06.02. 14:59

A Netflix a világ legnagyobb online DVD-kölcsönzőjéből nőtte ki magát a világ egyik legnagyobb streamingszolgáltatójává, amit azért (is) szeretnek az előfizetők, mert

  • olcsó (havi 8 dollár, azaz kb. 2400 forint);
  • sok nagyon sok filmet és sorozatot lehet megnézni rajta;
  • nem kell kínlódni a letöltéssel, leülsz a tévé elé, és jön a manna a dróton keresztül a lapostévére,
  • mármint ott, ahol szolgáltatnak, mert nálunk per pillanat nem;
  • és nincs rajta reklám. 

Ki lehet találni, melyik dologgal számol le a Netflix egy kis, de annál jelentősebb lépéssel: 

a reklámmal, hát.

A Cord Cutter News szerint a Netflix már el is kezdte a filmeket és sorozatepizódokat felvezető, ún. preroll reklámok tesztelését egy zárt csoportnyi felhasználóval. Amikor kibukott, hogy csak van olyan mosópor, ami a faszom tudja, hogy mos, a legutóbbi Orange Is The New Black-epizód előtt, a Netflix sietve tagadott, ők csak kipróbáltak egy új technológiát, nincs itt semmi látnivaló, tessék továbbhaladni.

A reklámok, írta meg a blog, a tesztalanyok beszámolóira hivatkozva, 20 másodperc hosszúak, és egyelőre csak a Netflix saját gyártású műsorait promotálják, de ha az ember farkast hív a házába, később ne panaszkodjon, ha megeszi a nagymamát, ugye. Volt olyan júzer, akinek sikerült átugrania a prerollt, másoknak nem, szóval egyelőre tényleg kiforratlan a technológia, de a lényeg az, hogy a Netflix nagyon komolyan kokettál a reklámok bevezetésével.