Ordító reklámok miatt bírságolt a Médiatanács
Az NMHH hivatalból ellenőrzi rendszeresen, hogy a tévéadók betartják-e a törvényt, és a reklámok hangereje nem magasabb a műsorokénál. A Sport1 és Sport2 az idén január–március között a reklámok és műsorelőzetesek vetítésekor 33 alkalommal több mint 3 decibellel túllépték a környező műsorszámok hangerejét.
A médiatörvényben viszont az áll, hogy a reklámok, a reklámokat jelző figyelemfelhívás, a televíziós vásárlás vagy a műsorelőzetes hangereje nem lehet nagyobb, mint az előttük és utánuk sugárzott műsorok hangereje, így a Médiatanács 660 ezer forint bírságot szabott ki a televíziócsatornákat üzemeltető AMC Networks Central Europe Kft.-re.
A Médiatanács arra törekszik, hogy a nézői igényeknek és a törvényi szabályozásnak megfelelően tartósan ösztönözze a médiaszolgáltatókat a reklámhangerővel kapcsolatos előírások betartására.