Előd
7 °C
16 °C

Andy Vajna saját tévében gondolkodik

D MTZ20141012019
2015.07.22. 09:03
Mindenki azt hitte, hogy Vajna a TV2-be vásárolja be magát és Habony Árpádot, hogy a kormánynak legyen végre egy saját kereskedelmi tévéje is, erre kiderül, hogy a nemzeti filmbiztos inkább külön utakon járna.

Információink szerint a magyar filmipar megújításáért felelős kormánybiztos a tavaly óta rendszeresen emlegetett TV2 fel(ki/be/meg)vásárlás helyett inkább egy saját közéleti kábelcsatornában gondolkodik, aminek neve ugyan még nincsen, de próbafelvételek már folynak a Mafilm Róna utcai székhelyén, ahol tök véletlenül a TV2 is lakik. A tévéről úgy tudjuk, hogy széles körnek szólna, inkább a 25 év felettiekre építene, és adása tulajdonképpen stúdióbeszélgetésekből állna, melyekben informátorunk szerint értelmes emberek beszélgetnének, vitáznának a nagyközönséget érdeklő témákról, igényes stúdióbelsőben, magas technikai színvonalon.

A tévének lenne hírműsora, sőt saját stábja is, amivel kiszállnának helyszíni riportokat is készíteni. Ennek alapján a tévé egyfajta hírtévé-variáns lenne, amiben nem a hard news és a híradások, hanem a beszélgetések vinnék a prímet. A projekt nagyon az elején tart még, és úgy tudjuk, Vajna még nem kötelezte el magát mellette, de a felvételeken ő is ott volt, azaz érdeklődése nyilvánvaló. A tévé előkészítését, a pilotfelvételek munkálatait az a György Bence irányítja, aki éveken át volt a TV2 hírigazgatója majd programigazgatója is.

Más forrásokból úgy tudjuk,  Vajna klasszikus, amerikai típusú hírtévét indítana - erre utal, hogy a próbafelvételeken breaking news-t is szimuláltak. A tévé tulajdonosaként a filmbiztost jelölték meg forrásaink, akik szerint az indulást ő maga finanszírozná, majd a tévé későbbiekben a kábeldíjból és a hirdetésekből tartaná el magát. Van egy olyan érzésünk, hogy nem lesz sok problémájuk állami megrendelőket a csatorna mellé vinni, annak ellenére, hogy a tévé hangvételét nem kifejezetten jobboldalinak szánják.

A műsorvezetőkről egyelőre nem sokat tudni, az biztosnak látszik, hogy a TV2-től kiebrudalt Andor Évára számítanának a tévénél, de az egyes műsorokra kipróbálták már Betlen Jánost és Skrabski Fruzsinát is. Úgy tudjuk, a próbavendégek között Stumpf András, a Mandiner újságírója, Szigetvári Viktor, az Együtt elnöke, Mesterházy Attila, Szijjártó Péter és Vidnyánszky Attila is feltűnt. Az új tévé elindítására informátorunk szerint idén nincs esély, leghamarabb jövő tavasszal találkozhatunk vele.

György Bence neve az Origo egyik cikkében is felmerült, egy kormánypárti portál indulásával összefüggésben, amiről az Origo úgy tudja, a via.hu helyett a Habony Árpád-féle vonalon lesz egyfajta kormányszócső. Mi ezzel ellentétes információkat kaptunk a portálról, ami mögött nem a miniszterelnöki tanácsadóként aposztrofált Habony, hanem a TV2-től nemrég kirúgott Gábor László áll, aki állítólag külföldi befektetők segítségével indítaná be a portált. A vállalkozás mögött egyébként a Nouvelle Média Kft. nevű cég áll. 

A közéleti internetes lapok piacára belépő oldal azonban annyira kezdetleges állapotban van, hogy tulajdonképpen nem is létezik még, csak az elképzelés van meg, és az, hogy György Bence lesz a főszerkesztője, aki mellé valóban azok a jelenlegi TV2-s szakemberek érkezhetnek, akiket az Origo cikke név szerint is említ, azaz Turi Zoltán, Németh Róbert, Sándor Zsolt és Szász Tamás. A portál indulását informátorunk szeptember végére teszi.