Kiszervezi a kommunikációját az MTVA

D NOE20120724009
2015.07.31. 13:24
Úgy tűnik, vége a foghegyről odavetett válaszoknak, az újságírókat számon kérő levelezéseknek: az MTVA megszünteti sajtóosztályát és kiszervezi a munkát egy külsős cégnek. Természetesen egy havernak.

A Trinity Comunications nevű cég 21,5 millió forintos, ezen a szinten aprópénznek számító összegért kapta meg az MTVA kommunikációjának feladatát, tudta meg az Index az MTVA sajtóirodájától. Illetve nem is csak az Index, hanem a teljes magyar sajtó, hiszen a sajtóiroda legújabb, az újságírói etikával szöges ellentétben álló húzása, hogy a nekik feltett kérdéseket a válaszokkal együtt kiposztolják a Facebook oldalukra, ezzel nehezítve az újságírók munkáját, de hát a köztévétől nem is várhat mást az ember.

Ez a stílszerű hattyúdal egyébként remélhetőleg a végét jelenti majd az információink szerint Várhegyi Attila egykori szolnoki polgármester, a Fidesz országos választmányának volt elnöke irányította sajtóosztály néhol kétségkívül vicces, de leginkább idegesítő stílusú kommunikációjának. Várhegyi cégével az MTVA 2014-ben között szerződést marketing-kommunikációs tanácsadói feladatok ellátására, előtte 2012–2013-ban 7,2 millió forintért tervezte és irányította a közszolgálati médiaszolgáltatók műsorainak vonatkozásában a nézettség és hallgatottság növelése érdekében az MTVA által indított komplex tájékoztatási projektet.

Mostantől Kuna Tibor legújabb cége, a Trinity kommunikál majd az MTVA nevében. Kuna a Fidesz-frakció kabinettitkára volt 2003-2008 között, utána megalapította a Young & Partners nevű kommunikációs céget, ami egy év alatt közel hússzorosára növelte éves forgalmát: a 2010-es kormányváltás után a Közgép, a Miniszterelnökség és számos minisztérium mellett még a kormány stratégiai partnerei is a Young and Partnersszel dolgoztattak. A Y&P kommunikációs stratégiagyártásból, PR-munkákból, médiavásárlásból és rendezvényszervezésből 2011-ben 450 milliós, 2013-ban pedig 2,054 milliárdos bevételt könyvelhetett el - ez az összeg nagyjából megegyezik négy-öt vezető hazai ügynökség összesített belföldi árbevételével.

A Trinity International Communications Kft.-t Kuna 2010-ben alapította Heliopolis Consulting Tanácsadó és Szolgáltató Kft. néven és eleinte csak úgynevezett vattacégnek használta, és azokon a tendereken indította el, amiken a Y&P-t is, de egyet sem nyert meg a nagy testvér ellen. Aztán 2014-ben, amikor a Trinity nevet felvették, már 250 milliós árbevételt produkáltak, most pedig megkapták az MTVA kommunikációs feladatait is. Az MTVA sajtóirodája kérdésünkre azt válaszolta, hogy a Trinity

  • közbeszerzési eljáráson nyerte meg a feladatot,
  • 2015-ben nettó 21,5 millió forintos keret9sszeget hívhat le (azaz egy teljes évben legalább 42 milliót)
  • a kiszervezést gazdasági racionalizálás indokolta, illetve a vállalat működtetése szempontjából az MTVA vezetősége úgy ítélte meg, hogy egy külön erre a területre szakosodott céggel kívánja folytatni ezt a tevékenységet.
  • A Trinity Communications nyújtotta összességében a legkedvezőbb ajánlatot, ezért esett az MTVA választása rájuk.

Azóta kérdeztünk még kettőt, a válaszokat és a kérdést természetesen kitolták a Facebookra is, de mindegy is, nem ez a lényeg. A Trinity az alábbi feladatokat látja majd el:

  1. Sajtónyilvánosság megteremtése és gondozása 
  2. Sajtóadatbázis kezelése, bővítése, karbantartása
  3. PR tartalmak menedzselése, PR-kampányok szervezése, tematikus megjelenések koordinálása 
  4. Sajtóközlemények, háttéranyagok írása, a közmédia egyes tartalmainak kiajánlása a sajtónak, műsorok, műsorsorozatok kommunikálása, műsorelőzetesek, epizódismertetők kiküldése a sajtó felé 
  5. Képernyősök személyes márkaépítése 
  6. Sajtó-kapcsolattartás 
  7. Sajtóesemények, sajtótájékoztatók, sajtóbemutatók, sajtóvetítések szervezése
  8. Közönségrendezvényekhez kapcsolódó sajtókapcsolatok kezelése 
  9. Külső szervezésű eseményeken, fesztiválokon való részvétel koordinálása 
  10. A közmédia egyes kiemelt tartalmaihoz PR célú kreatív anyagok készítése

Tovább kérdezősködtünk az MTVA-nal, és kiderült az is, hoga a Trinity csak a műsorkommunikációt veszi át, a vállalati kommunikáció sajnos megmarad a sajtóirodánál. Hogy aztán edddig a műsorkommunikációt ki csinálta és mennyiért, illetve miért jó az, hogy eddig vélhetően a sajtóiroda hatáskörébe tartozó dolgot kiszervezik 21,5 millióért Szijjártó Péter haverjának, az még nem derült ki, de megyünk tovább rendületlenül. Ebben a körben azt is megtudtuk, hogy a sajtóirodában hatan dolgoznak, neveket persze nem kaptunk, de nem adjuk fel.