Olivér
0 °C
4 °C

Sikerült gatyába rázni a Hír tévét a G-nap után

2015.09.22. 13:36

Orbán Viktor egy geci? – ez volt szinte az első mondat, amit kérdésként a megújult Hír tévéből hallhattunk, méghozzá Veiszer Alinda rövid esti beszélgetős műsorának beharangozójában. Nyilván témába vágott a kérdés a vendég Nagy Krisztának, nem nehéz belelátni azt, amit a televízió munkatársai érezhettek akkor, amikor 2015 elején kihátrált mögülük az állam, a fideszes képviselők bojkottálni kezdték őket, a Jobbikkal egy mondatban említették őket. Miközben az állami média monstruma éppen grundolta a saját hírcsatornáját, a katasztrofálisan induló, azóta gyakorlatilag az állami propaganda szócsövévé változó M1-et. A Hír tévétől sorban mondtak fel a munkatársak, az állam szemében tiltólistára kerültek, de állítják: a szakemberek ott maradtak, február után pedig azonnal megnyomták az újratervezés gombot, hogy elkezdjék az összeomlás széléből összerántani magukat. Úgy tűnik, hogy sikerült.

Az elfojtott düh és sértettség egyértelműen áradt a televízió vezetőségéből és munkatársaiból a keddi sajtótájékoztatón, Tarr Péter vezérigazgató helyettes egyszerűen úgy foglalta össze a február utáni időszakot, mint a hónapokat, amikor 

testületileg kirúgták őket a NER-ből.
 
 

Tarr feladatai közé tartozott, hogy megtartsa a stábot a pénzügyi csábítások és fenyegetések ellenére, ami tulajdonképpen két műsorvezető, és két műsor kivételével sikerült is neki. Pontos adatokat nem mondott, mi pedig nem tudjuk leellenőrizni, mert a Hír Tévét nem auditálja a Nielsen, de állításuk szerint még a megújulás előtt, a menekültválság alatt több alkalommal is leelőzték nézettségben az M1 híradóját.

Tarr ismertette az új műsorstruktúrát, amit most összefoglalva leírnék:

  • Reggeli járat: értelemszerűen reggeli műsor, 5:50-től, ebben fog szerepelni Reisz András, de nem időjárás-jelentőként, hanem műsorvezetőként. Az adást Farkas Krisztina fogja szerkeszteni, aki az MTVA-t hagyta ott a feladatért.
  • Magyarország élőben: 18-kor kezdődik, kétszereplős lett, a maradt Bodacz Balázs mellé leszerződtették Szöllősi Györgyit, aki korábban pont a Hír tévétől ment át az MTVA-hoz, de ahogy elmondta, ugyanazon okok miatt váltott, mint akkor – nem találta a helyét abban az irányban, ahova a televízió ment, és neki tetszett, hogy végre „szabadon kérdezhet”.
  • Főszerkesztők klubja: értelemszerűen különböző főszerkesztők fognak beszélgetni, az első műsorban Borókai, Bencsik András, Németh Péter és Kovács Zoltán volt a vendég, de mint elmondták, szívesen várják a Magyar Nemzet, az Origo, vagy akár a mi főszerkesztőnket is.
  • Középkezdés: metálos főcímű sportműsor, ahol sportpolitikai kérdéseket vitatnak meg, ide került Kovács Kokó István, aki nem szerkesztő, csak a beszélgetés moderátora lesz. Mottója az, hogy meg kell hallgatni a másik oldalt és véleményt, hogy igazságosan ítélkezzünk.
  • Szabadfogás: a Hír tévé Heti hetese, ez nem hangzott el senkinek a szájából, csak én mondom. Közéleti szereplők fognak „formabontó stúdióvitát” folytatni, olyan arcok, mint Wahorn Adrás, Csintalan Sándor, vagy Cserdi polgármestere, Bogdán László.
  • Csörte: ez is stúdióvita, a Lánchíd rádiós Bella Levente fogja vezetni, a vendégek között a mandineres Stumpf András.
  • Illetve lesz egy műsor is, ami a rendszerváltás eltűnt, megbukott politikusairól fog szólni, Császár Attila fogja vezetni, aki Tarr szerint azon kevesek egyike, „akik még látták Kádár Jánost”.
  • És persze Alinda, aminek az első adásáról mi is írtunk. A Hír tévé ettől a műsortól várja azt, hogy olyanok is odakapcsoljanak, akik eddig eltartott kisujjal foglalkoztak a csatornával. Tarr szerint Alinda végre hívhat olyan vendégeket beszélgetésre, akikkel eddig a Hír tévé nem állhatott szóba. A következő, keddi adásban Nemes János gyermekkardiológus lesz a vendég, aki arról beszél, hogy az állam hagyta a menekültek gyerekeit szenvedni.
  • Ezeken kívül készülnek hosszabb, filmes igénnyel készült riportok, az egyik egy híres olimpikont fog bemutatni, de állítólag nem úgy, ahogy ezt elképzelhetnénk, illetve lesz egy életmód-magazin is, illetve egy lélektannal és pszichológiával foglalkozó műsor is.

A műsorstruktúra mellett fontos eleme a megújult vizuális arculat, és amit láttam belőle, az simán leveri a milliárdokat elnyerő M1-es Híradót, letisztult, ízléses, egyszerű, feltehetőleg a tízéves tapasztalat miatt látványos bénázások nélkül. Lukáts Péter kreatív kommunikációs igazgató elég keményen bírálta a tévé február előtti dizájnját és hangulatát, szerinte nem sok energiát fektettek a műsorvezetőkre és a látványra, a stúdió sötét és borongós volt, de végre megérkeztek a XXI. századba, a főcímekben például már vannak egészen vicces grafikák, a szürkét és sötétkéket felváltotta egy csomó élénk szín, a csatorna zenéjét pedig Gulya Róbert, Londonban élő magyar zeneszerző szerezte, ő dolgozott például a Made In Hungaria című film zenéjén is. A Hír tévé zenéjét többek között a Budapest Symphonic Orchestra játssza.

Tarr Péter még korábban az egyik feladata között említette azt is, hogy a tévének új, fiatalabb nézőközönséget kell bevonzania, erre tulajdonképpen csak az Alinda az egyetlen lehetőség – az egyik bemutatott reggeli műsorban St. Martin volt a vendég, ami azért olyan sok embernek nem mond sokat 55 év alatt -, illetve nem tudom, hogy őszintén szólva megcélzott közönségből, a fiatalabb értelmiségiekből ki kíváncsi arra, hogy Wahorn András és Csintalan Sándor összeveszik valami marhaságon, de majd az idő eldönti, hogy mennyire jön be az ötlet.

Bodacz Balázs műsorvezető is ott volt a sajtótájékoztatón, ő azon műsorvezetők egyike volt, aki a saját bőrén érezte 2015. február 6., azaz Simicska gecizésének, azaz ahogy ő hívta, a G-napnak a hatását a munkáján, sőt, még az egyik törzslevelezőjükön is, aki egyik napról a másikra ugyanarra az anyagra üzente neki, hogy elfogultak lettek. Bodacz saját bevallása szerint akkor úgy döntött, hogy nem fog ezzel foglalkozni, nem fog bosszankodni, hanem szórakozni fog azokon a vádakon, amik őket érték azóta – amikor a bojkottáló politikusok szóba kerültek, elmondta, hogy azok arra hivatkozták, hogy nem hívták őket egyik műsorban sem, ezzel szemben a tévében egy nagy stócban állnak a meghívók -, és a végén igazából neki lett igaza. A Hír tévén úgy tűnik, hogy sikerült felállnia abból a döngölésből, amit idén tavasz óta kapott, és talán hiteles, jobboldali hírtelevízió lehet anélkül, hogy a folyamatos kormányprogandát közvetítené.  Amitől persze rögtön egy fura anomália lesz a magyar médiapiacon, a jobboldali értékeket közvetítő, de nem feltétlenül a kormány hírharsonájaként működő média ritka, mint a fehér holló. Ebben már elverték az M1-et.

15%

Edith Eva Eger A döntés

3999 Ft
3400 Ft
15%

Pan-dji Vádirat

3499 Ft
2975 Ft