Jövőre már a tévében is közvetítik a Counter-Strike-bajnokságot

2015.09.25. 09:01
A Turner Broadcasting System, Inc. és a WME | IMG médiacégek tegnap jelentették be, hogy 2016-tól kétszer tízhetes bontásban a TBS nevű amerikai kábeltévé péntek estéi az e-sportról fog szólni. Az e-sport, azaz a versenyszerű videójátékozás nem mai keletű, az interneten a menőbb CS-csapatok versenyein a Twitch platformon keresztül eddig is meg lehetett nézni, de ez az első alkalom, amikor egy országos lefedettségű amerikai kábelcsatorna komoly pénzt fektet a dologba.

A TBS az összesen húszhetes adásfolyamban összefoglalókat ad a bajnokság alapszakaszáról, de a rájátszást és a döntő összecsapásait élőben közvetítik majd. A csatorna anyacége, a Turner semmit nem bíz a véletlenre, az e-sport-ligát pont úgy fogják értékesíteni a reklámozóknak, mint minden más tartalmukat - ezek a tévén szerepel például Conan O’Brien is talkshowjával.

Az adások nagy része digitális lesz,  és valószínűleg a Twitch-platform segítségével kerül majd a tévére, de mivel a WME | IMG az MGE-t vásárolta fel az e-sport portfoliójukért (akik meg anno a Twitch rivális Azubu-t is finanszírozó német Sapinda holding része voltak), lehet hogy rúgnak még egy utolsót az Azububa. (Ránki Dániel)

Nem a Turner az első nagy cég, ameliyk megpróbálkozik a dollármilliárdokat érő videójátékpiacot a tévébe bevinni: a Viasat egykor anyacége, a Modern Times Group júliusban vett többségi részesedést az ESL-ben, ráadásul nekik van egy egyelőre tetszhalott állapotban levő streamplatformjuk is, amin keresztül közvetíthetnének. Ők ráadásul most fogják megvenni a DreamHack nevű céget, ami a világ legnagyobb LAN-partyszervező vállalkozása: tavaly 8,6 millió dolláros hasznuk volt, legnagyobb versenyüket 11 000 rajongó izgulta végig élőben Kölnben, online pedig 1,3 millió nézője volt.

e-sport

Szervezett, többjátékosos üzemmódban vívott videójátékversenyek. A statisztikák szerint évente 226 millió nézőjük van világszerte, de 2018-ra ezt a számot már 323 milliósra saccolják. Csak az USA-ban évente 32 millió embert érdekel (2017-re 50 milliót jósolnak). A nézők/játékosok fele 35 év alatti, azaz pont az a korosztály, ami menekül a tévé, és ezáltal a reklámozók elől - itt utol lehet érni őket.  

Korábban (2007-ben) a CGS-el, a Championship Gaming League-el volt egy hatalmasat pukkanó profi gaming/mainstream tévés buborék, de akkor még a streaming technológia sehol sem volt, és a 18 országot átfogó, két évadot megélt bajnokság esemémyeit a közvetítő DirecTV 2008-ban levette a műsoráról mert nem nagyon érdekelt senkit. (RD.)

A Turner viszont most nem kispályázik: a pénteki közvetítések mellett a TBS műsorán hétfőtől csütörtökig is látható lesz mindenféle e-sport-kontent a versenyekre felkészülő versenyzőktől a játékosprofilokon át szakértői elemzésekig sok minden. A partnerük, a WME | IMG nem ma kezdte az e-sportokkal való foglalkozást, évente 800 élő esemény szervezésében vesznek részt, 200 cég 32 000 órányi tartalmát terjesztik a világban streaming platformjaikon.