Orsolya
7 °C
17 °C

A Vs.hu venné meg az Origót

vso
2015.12.16. 14:49

A 444 saját forrásaira hivatkozva azt írja, hogy csütörtökön megköti az eladási szerződést egymással a Vs.hu-t üzemeltető New Wave Productions és Magyar Telekom az Origo Média Zrt.-ről. A csomagban az Origo hírportál mellett szerepel a Freemail, a Videa és két tévécsatorna, az Ozone és a Life Network. A megállapodást állítólag pénteken jelentik be.

A Magyar Telekom egy ideje próbálja eladni a veszteséget termelő Origót, a vevők között pedig a Vs.hu mellett többek között szóba került Varga Zoltán és Centrál Médiacsoport (ide tartozik a 24.hu, a Startlap és a Nők Lapja Café) is, amellyel a 444 cikke szerint már meg is állapodtak korábban, de a német anyacég nem bólintott rá a szerződésre. A Centrál és a New Wave mellett a potenciális vevők közt emlegették

  • Gattyán György cégét, a Doclert,
  • az Indexet is kiadó CEMP-et,
  • és a Schmidt Mária által alapított Médiaháló Kft.-t.

A New Wave annak a cseh Bawacónak a médiabefektetője, ami Szemerey Tamás érdekeltségébe tartozik, ő pedig Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére. Az eset érdekessége, hogy a Lázár-botrányt követő origós botrány után felmondott újságírók közül sokan pont a Vs.hu-hoz szerződtek. A 444 szerint a New Wave már egy ideje tudatosan terjeszkedik, hiszen megvették a Köpönyeg.hu időjárás-jelentő portált, és állítólag a Figyelőt kiadó MediaCityt is megkörnyékezték.

A jövőben egyébként szorosabb együttműködés is elképzelhető a Centrál és a New Wave között, hiszen december óta a Centrálhoz tartozó hirdetőcégen keresztül értékesítik a Vs.hu mobilos és asztali reklámfelületeit, illetve már bejelentették, hogy a Centrálhoz tartozó sajtófelületek a Videa videómegosztó portált használják majd a saját anyagaikhoz. Az együttműködés későbbi fejleménye lehet még, hogy a Centrál megvásárol egy-két felületet a New Wave-től a Telekomtól kapott csomagban.

Szerkesztőségi forrásoktól úgy tudjuk, hogy a Vs.hu munkatársai is a 444 cikkéből értesültek a hírről.