Vendel
5 °C
20 °C

Eladták az Origót

2015.12.17. 15:58 Módosítva: 2015-12-17 16:55:11

A Magyar Telekom ma megállapodást írt alá a New Wave Media Kft.-vel az Origo Zrt.-ben meglevő 100%-os tulajdoni részesedésének eladásáról körülbelül 13,2 millió euró (hozzávetőleg 4,2 milliárd forint) értékben. A tranzakció zárására várhatóan 2016 első negyedévében kerül sor.

A tranzakció nem igényel versenyhatósági jóváhagyást, és bizonyos üzleti tevékenységek (így pl. a Clickshop és más kisebb súlyú tevékenységek) nem képezik a tranzakció részét.

A New Wave annak a cseh Bawacónak a médiabefektetője, ami Szemerey Tamás érdekeltségébe tartozik, ő pedig Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére. Az eset érdekessége, hogy a Lázár-botrányt követő origós botrány után felmondott újságírók közül sokan pont a Vs.hu-hoz szerződtek. Az Origótól 2014 júniusában, bő félévvel a megbízása után rúgták ki Sáling Gergő főszerkesztőt, m eg nem erősített hírek szerint a Lázár János luxusútjairól szóló cikksorozat nyomán döntettek leváltásáról. Sáling kirúgása után felmondott a cikkek szerzője, Pethő András, illetve több tucat munkatárs is. 

A 444 szerint a New Wave már egy ideje tudatosan terjeszkedik, hiszen megvették a Köpönyeg.hu időjárás-jelentő portált, és állítólag a Figyelőt kiadó MediaCityt is megkörnyékezték.