Előd
7 °C
16 °C

Majdnem mindenütt vezető hír az Ákos–Telekom–kormány körtánc

2015.12.18. 11:12
A Magyar Hírlap és a Blikk kivételével a nyomtatott napilapok címlapon, a saját vérmérsékletüknek megfelelő tálalásban hozták a Telekommal Ákos kiebrudalása miatt szerződést bontó kormányzati lépést. Sajtószemle.

Magyar Nemzet

A cím is erős, a felütés nem különben, ahol a kormányzati döntést kvázi összefüggésbe hozzák a Vs.hu-nak eladott Origóval. A cikk az időrendi sorrendet követve számol be a kormányzati döntés kommunikációjáról, azaz hogy ugye azzal indult az egész, hogy minden minisztérium és csatolt intézmény felmond minden Telekom-előfizetést, amit később finomítottak mobil-előfizetésre, még később meg mobilinternetre. A cikk később is arra utal, hogy az Ákos-balhé csak figyelemelterelés, és miközben mindenki erre figyel, elsikkad a lényeg, az, hogy Matolcsy György egyik rokona milliárdos médiarészesedést szerzett. Kulcsszavak: büntetés, figyelemelterelés.

Népszava

A Népszava soha nem ment a szomszédba a hangzatos címekért, ha a kormányt kell ekézni, a ma reggeli is ebbe a sorba illeszkedik. A vezércikk mellé egy véleménycikk is jár, amiben Friss Róbert arra biztat, hogy ne álljon meg a kormány a Magyar Telekomnál, üzenjen hadat a németeknek pacekba. A cikk azzal indul, hogy „demokratikus államban nem történhet meg…”, és ebben hangnemben is folytatódik. Kulcsszavak: kormánybosszú, megtorol.

Magyar Idők

A legóvatosabban fogalmazó cikk, a címében csak feltételezi, hogy az állami szerződések felmondása árthat a Telekomnak. Elvi döntéshozásról beszélnek benne, és arra hivatkoznak, hogy a szólás- és véleményszabadsággal nem lehet szórakozni. A bejelentés kissé sunyi módját sem taglalják, de azt kénytelen-kelletlen megjegyzik, hogy Magyar Telekom részvényeinek árfolyama „hevesen” reagált a hírre. Kulcsszavak: elfogadhatatlan, nem nagy érvágás.

Népszabadság

Nincs olyan kormányzati döntés, amit ne lehetne kárörvendően (?) mosolygó Orbán Viktorral eladni, mondja a politikai kiskáté, a Népszabadság ennek megfelelően egy mobiltelefonáló Orbán Viktorral illusztrálja a cikket, amit azzal nyitnak, hogy egy fideszes zenész miatt üzent hadat a kormány a Magyar Telekomnak. Szerintük a fideszes önkormányzatok is követhetik a központi döntést. A Telekomról sietnek közölni, hogy nem a Kovácsvonal2000 Kft., hanem 500 milliárdos árbevételű, 8000 dolgozót foglalkoztató cég, azt sugallva, hogy ez most nem biztos, hogy annyira okos lépés volt a kormány részéről. Kulcsszavak: lázad, érthetetlen. 

Bors

A hangzatos címadás itt sem marad el, a cikk pedig a magyar–német kapcsolatok megromlását vizionálja. Megszólaltatja a rajongótábort is, amely a szeriőz lapokban marginálisan sem jelenik meg, mert ugye minek, a kormánydöntéshez semmi közük. A cikk végén egy politológus és egy közgazdász megszólaló int óvatosságra: a kormány nem úgy gondolta, lesznek még itt felülvizsgált szerződések. Kulcsszavak: áll a bál, milliónyi embert érintő ügy.