Az amerikaiak 15 százaléka már kidobta a tévéjét

2015.12.23. 08:28

Egy friss amerikai kutatás szerint az Egyesült Államok lakosságának 15 százaléka már megszüntette a tévés előfizetését, írja a Hollywood Reporter. Ennél is durvább, hogy kilenc százalékuknál soha nem volt bekötve a kábeltévé. Ez azt jelenti, hogy a lakosság 24 százaléka már nem igényli a kábeltévét, vagyis a teljes populáció majdnem negyede, ami már komoly gazdasági hatással lehet a szórakoztatóiparra.

GettyImages-56854713
Fotó: Lambert / Europress / Getty

Az előfizetést lemondók vagy a kábelt be sem kötők

  • 71 százaléka szerint egyszerűen túl drága a szolgáltatás
  • 64 százalékuk online vagy ősrégi antennával is megtalálja a műsorát
  • 46 százalékuk pedig egyáltalán nem néz tévét.

A helyzet leginkább a 18-29-es korosztályban drámai, a tévézést feladóknak a 19 százalékát adják ki és 16 százalékát azoknak, akik már be sem kötötték a csatornákat.

A Disney vagy a Viacom már arra figyelmeztet, hogy az eddigi fejlődést hamarosan megállhat, sőt, erős zuhanás várható. Az első számú amerikai kábeles sportcsatornának számító ESPN-t például 7 millióan mondták le két év alatt.

Az egyre erősödő tévéellenességet már a tőzsde is megérzi, a Disney és a Viacom figyelmeztetése óta drasztikusan csökkent a kábelcsatornák értéke. A

  •  Star Warsszal és Marvel-filmekkel nagyokat robbantó Disney 11 százalékot
  • a Viacom (Nickelodeon, MTV, Comedy Central) 26 százalékot
  • az AMC Network (ők gyártják a Walking Deadet is) 10 százalékot
  • a Starz (Spartacus, Fekete vitorlák, Ash vs. Evil Dead) 13 százalékot
  • a Discovery Communications pedig 18 százalékot

esett vissza a tőzsdén azóta. A kábeltévézés népszerűségének csökkenésében az is közrejátszhat, hogy sokan külön netet sem kötnek be otthonra, hanem a telefonos előfizetésükhöz kapott internetet használják. A kábeltévézéstől távol maradó 24 százalékba tartozó emberek 70 százalékának van okostelefonja, de csak 54 százaléknak van otthoni internetelőfizetése, 25 százalékuk pedig kizárólag okostelefonon fogyaszt kontentet.