Pál
16 °C
32 °C

Simicskáék szerint nekik ugyan nem fizetett Vajna

2016.01.04. 11:36

Újabb szürreális nyilatkozatháború indult el a TV2 tulajdonjogáért viaskodó Vajna-tábor és a Simicska-Fonyó páros között. A TV2 tegnap jelentette be, hogy lezárult a folyamat, Andy Vajna Magyar Broadcasting Co. Kft nevű cége megvette a tévét, sőt, a társaság megállapodást kötött a TV2 korábbi tulajdonosával, a ProSiebenSat.1 Media AG-vel az eladóknak, valamint a csatornának biztosított hitelek átvállalásáról.

Információink szerint németekkel az ügyletet december 31-én ütötték nyélbe, azaz nem siették el túlságosan, ennek oka az lehetett, hogy a TV2-nek még a Pro7Sat1 korszakból, pontosabban a Várdy Zoltán-korszakból (2007-2010) volt pár mellbevágóan magas összegű szerződése amerikai filmstúdiókkal, például a Universallal, amikkel kapcsolatban az amerikai partnereknek voltak kifogásaik. Egészen pontosan azzal, mondta egy informátorunk, hogy a Pro7Sat1 annak idején garanciát vállalt arra, hogy a kifizetések akkor is megtörténnek, ha a TV2 csődbe menne, és most ezt a kezességet kellett átvállalnia a vevőnek, csakhogy a bankgaranciák, amiket a Magyar Broadcasting Co. Kft mutatott, nem voltak elég jók az amerikaiaknak, és elég sokáig tartott, mire elfogadták azokat.

A TV2 bejelentette azt is, hogy Dirk Gerkens, a korábban bejelentett vezérigazgató most már valóban átveszi a cég irányítását, ami várhatóan személyi változásokkal is járhat, bár ezekről egyelőre mindenki hallgat.

Fonyó Károly, Simicska Lajos üzlettársa ügyvédje, Dr. Óvári Győzőn keresztül reagált, egy nyilatkozatban, amit a sajtónak juttattak el ma reggel. Ebben az áll, hogy

  • Az anyacéghez, a TV2 Media Holdings Kft-hez  nem érkezett meg a TV2 Csoport vételára, és hozzájárulását sem kérték a jogerős cégbírósági adatok megváltoztatásához.

Azaz mivel Fonyó Károly a Megapolis Media Zrt-n keresztül a TV2 Media Holdings Kft tulajdonosának tartja magát, nem érti, hogy vehették volna meg a tévét mástól, és mivel hozzájuk nem érkezett meg a vételár, ennek alapján az adásvételt semmisnek tekinti.  

  • Ha a Magyar Broadcasting Co. Kft tényleg kifizette a ProSiebenSat.1 Media Ag-t,akkor ez utóbbinak megszűnik a zálogjoga, ami meggyorsíthatja a folyamatban lévő cégeljárások befejezését.

Ennek azért örülnek Fonyóék, mert így a cég eladásába eddig jogszerűen beleszóló Pro7Sat1 mostantól irreleváns lett, és a "kié a TV2?" kérdésben a magyar bíróság fogja kimondani a végső szót. Hogy egészen pontosan hogy alakulhatott úgy a helyzet, hogy két ember is magáénak mondhassa a TV2-t, ebben a cikkben bővebben is olvashatnak, a teljes történetet pedig itt követhetik nyomon