Malvin
9 °C
25 °C

Vettel, Adele és Djokovics mellé soroltak két magyart is

2016.01.19. 12:55

Az amerikai Forbes magazin minden évben listát tesz közzé a legsikeresebb 30 évnél fiatalabb tehetségekről,  de az európai sikerlistát idén először állították össze. Tíz kategóriában keresték azokat a fiatalokat, akikre ma érdemes odafigyelni Európában. A listán van Adele, Oscar-díjas és tízszeres Grammy-díjas énekesnő, Novak Djokovics világelső teniszező, Sebastian Vettel négyszeres világbajnok Forma 1-es pilóta és az Angliában élő Nobel-békedíjas emberi jogi aktivista, Malala Juszufzai is. 

A listára két magyar került fel: Lám István, a Tresorit nevű magyar startup vezérigazgatója (technológia kategória), és S. Takács András, az On The Spot című dokumentumfilm sorozat rendező-producere (Média kategória). Itt olyan világlapok munkatársai mellett szerepel, mint az Economist, a Die Zeit vagy a Guardian, a kategória zsűrijében pedig ott ült Hala Gorani, a CNN sztárműsorvezetője és Heribert Prantl, a legnagyobb német politikai napilap, a Süddeutsche Zeitung vezető szerkesztője is.

S. Takács András feleségével, Cseke Eszterrel együtt hét éve járja a világot stáb nélkül, két kézi kamerával, és forgatják díjnyertes dokumentumfilm-sorozatukat. Forgattak frontvonalakon, törzsekkel, diktátorok gyermekeivel, legutóbbi sorozatuk, a 9 hónap alatt a Föld körül pedig a születés témakörét járja körül, ennek legújabb, Gázában és a Fülöp-szigeteken forgatott filmjét hétfő este vetíti a Duna TV. A házaspárt munkájukért Monte-Carlóban Arany Nimfával, Chicagóban Arany- és Ezüst Plakettel, Magyarországon pedig Prima Primissima és Pulitzer-emlékdíjjal jutalmazták.

A két magyar jelölt a magyar 30/30-as Forbes-listán is szerepelt, és a magyar szerkesztőség ajánlása után került fel az európai listára.

A jövőre 100 éves üzleti magazin az amerikai, ázsiai és európai sikerlisták szereplőinek idén tavasszal közös konferenciát szervez, ahova hivatalos a lista két magyar helyezettje is. A tavalyi 30-as sikerlista amerikai összejövetele 1,3 milliárd közösségi médiamegjelenést generált, ezzel a világ 12 legnagyobb visszhangot kiváltó rendezvénye között végzett az ENSZ-közgyűlés és a Világgazdasági Fórum mellett. Az amerikai Forbes nyomtatott kiadása 6 millió olvasót ér el, több mint kétszer annyit, mint a The Economist és a Wall Street Journal együtt.