További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A nemzetközi sugárzásra átadott tévés jelben a reklámok szokás szerint nem voltak benne, így mi nem láthattuk őket élőben, legalábbis nem az itthon közvetítő Sport1 műsorán, de egy idén bevezetett újdonságnak és az internetnek köszönhetően a meccs előtt és alatt is meg lehetett nézni mindegyiket. És hogy miért fontosak ezek a kisfilmek, melyeknek teljes belekerülési költségéből (6-9 millió dollár) két magyar közönségfilm is kijön tokkal-vonóval? Mert a 120 millió nézőből sokan (egyes felmérések szerint a nézők fele) nem is igazán a meccs miatt ül le a tévé elé (mármint abban az értelemben, hogy nem drukkol szívből senkinek), hanem a hangulat, a reklámok, a filmelőzetesek, a buli miatt. A CBS pedig úgy döntött, hogy ha már valaki csak azért megy át a haverhoz, hogy egyen egy jót, és röhögjön a reklámokon, akkor miért ne nézhetné meg azokat online, mindössze másodpercekkel azután, hogy a tévében is adásba kerültek.
Jó, annak fényében ez nem annyira nagy truváj, hogy a YouTube-on már a meccs előtt fent volt a reklámok 90 százaléka, és az a hiányzó tíz is online lesz percekkel az élő adás után, de ez az első alkalom, amikor az élő tévéadás és a stream ennyire közelít egymáshoz. Ezzel az online nézettség felértékelődik, és ha tippelhetünk egyet, jövőre már ez lesz a norma, sőt, úgy fogják értékesíteni az alapesetben félperces reklámhelyeket (a nagy cégek egy-másfél percet vesznek, a filmstúdiók nem egyszer két-két és fél percet filmenként), hogy az idei online nézettségből kiindulva rátesznek majd pár százalékot az amúgy is várhatóan magas alapárra (2017-ben 5,3-5,5 millióra taksálják az alapárat).
Pedig túl sok értelme nincs ennyit elkölteni, a felmérések szerint a reklámok 60 százalékánál olyan alacsony az annak hatására vásárlást fontolgatók száma, hogy szinte ki sem lehet mutatni. Egy átlagos reklámnak ugyanis négy hét kell ahhoz, hogy a fogyasztók tudatába rendesen beépüljön. A Super Bowl-reklámok hatástalanságának egyik oka, hogy azokat a meccs után nem nagyon lehet látni a tévében. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek a kisfilmek sokkal inkább rámennek a szórakoztató faktorra, mint hétköznapi társaik, és sokszor a háttérbe szorítják magát a terméket.
Idén a régi motorosok (Coca-Cola, Pepsi, Doritos, Budweiser, Honda, Audi, Toyota) mellett visszatért a két évet kihagyó Taco Bell, a tavalyi sikerre építve ismét van Skittles-reklám, folytatta a korábban elkezdett full kretén-vonalat a Mountain Dew, és feltűnően sok olyan cég szerepelt, akik korábban nem nagyon (PayPal, Intuit, LG, SunTrust, Buick, Pokémon, Bai, Sofi, Marmot, Amazon), de ez a filmek minőségén nem látszott: semmivel sem voltak jobbak vagy rosszabbak, mint tavaly vagy két évvel ezelőtt. Network tévéről van szó, nagy megfejtést, formabontó megoldást nem lehetett várni senkitől, nem voltak sikamlós kisfilmek, nem akartak csöccsel eladni semmit, a reklámozók inkább inkább olyan celebekre bízták a portékát, mint Seth Rogen, Marilyn Monroe, Amy Schumer, Lil Wayne, Jeff Goldblum, Alec Baldwin, Dan Marino, Christopher Walken, Liam Neeson, Willam Defoe, Steven Tyler vagy Ryan Reynolds.
Megmutatjuk a 13+1 (szerintünk) legjobban sikerült idei reklámot, tessék szépen megszavazni, hogy melyik az, amit legszívesebben néznék a magyar tévékben is.
Avocados from Mexico - #AvosInSpace
Nekünk ez tetszett legjobban, egy vicces állatság, amiben egy űrhajón a Földet bemutató múzeumot rendeztek be, és sikerült egy percbe legalább tíz metapoént besűríteni az avokádómártást zabáló idegen lények mellé.
Acura - What He Said
A Van Halen legendás frontemberének, David Lee Roth-nak a hangját kölcsönözték az autóreklám mögé, de úgy, hogy a Running with the Devil című nótából szinte csak Roth nyögéseit vették ki, de ettől üt a dolog.
Audi - The Commander
A régi szép idők emlékeibe belemerülő, és depressziójából sehogy sem kirángatható egykori űrhajós kisfilmje nekünk tetszett, és ha ne lenne ilyen kérges a szívünk, ezt választottuk volna a legjobbnak.
Intuit - Death Wish Coffee
Az Intuit szoftverfejlesztéssel és kisvállalkozásoknak gyártott komplett könyvelési rendszerekkel foglalkozik, ezt érdekesen eladni nem nagyon lehet, az viszont rém szimpatikus tőlük, hogy egy kisvállalkozásnak átadták a félperces szpotot támogatásként - ez a Halálvágy kávé, ami állítólag a világ legmagasabb koffeintartalmú kávéja. És igen, teszteljük is majd.
Amazon - Echo
Érdekes, de az Amazon most hirdetett először a Super Bowlok történetében, lehet pont egy hangvezérelt házi szórakoztató elektronikai rendszerre vártak. Az árút viszont nem kispályásokra bízták, Alec Baldwin és Dan Marino sem amatőr.
Kia - The Walken Closet
Nem egy formabontó alkotás ez sem, de ahogy Walken beszél a két pár zoknival a kezében, az hipnotikus.
Super Bowl Babies
Ez az NFL saját reklámja, és arról szól, hogy a Super Bowl alatt elég sok gyerek fogant meg. Hogy ez miért jó a Super Bowlnak (dugás közben lehet tévézni??), azt nem tudom, de a film pontosan annyira érzelmes, amit még simán elviselünk.
Axe - Find Your Magic
Az Axe-től megszokott szexizmusnak szinte nyoma sincs, találd meg önmagad, mondja a reklám, és vannak benne jó fazonok. Meg kismacskák.
Hyundai - Ryanville
Oké, ebben sincs semmi nagy écesz, de a kivitelezés jó, a városnyi Ryan Reynoldsot stírölő csajok hitelesek, ez a béna sofőrökre szabott automata fék meg nagyon jó dolognak tűnik.
LG - Man From the Future
Liam Neeson és fia, Micheál Ridley Scott filmjében szerepel közösen, amiben a jövőből jött férfi a cég nagyon fasza tévéiről beszél közvetve. Vagy nem, mittudomén, mindenesetre jól néz ki
Mountain Dew - Puppymonkeybaby
Gyerekkel, majommal és kiskutyával mindent el lehet adni. És megszületett a kutyamajomgyerek.
Doritos - Ultrasound
A Doritos az egyik legmegbízhatóbb Super Bowl-részvevő, a kukoricacsipszgyártó pár éve elkezdett egy akciót, be lehetett küldeni mindenféle reklámötletet nekik, és a legjobbakat megfuttatták a nagyközönség előtt is, hogy így válasszák ki, mi kerül be a tévébe. És ez még most is megy, az idei legjobb (szerintünk) az ultrahangos volt.
Snickers - Monroe
A Snickers elég régóta nyomja ezt az "egyél egy csokit, mert kivetkőztél önmagadból" kampányt, a tavalyiban Danny Trejo és Steve Buscemi szerepelt, idén Marilyn Monroe és Willem Dafoe.
+1
Turkish Airlines - Gotham City/Metropolis
A török légitársaság a Batman v Superman című film alkalmával bandázott össze a gyártó Warnerrel, és forgattak két szpotot amiben Gotham és Metropolis, a DC-univerzum ikonikus városait létező úti célnak mutatják, ahová persze a Turkish is repül.
És akkor jöhet a szavazás, tessék kiválasztani, melyik jó ezek közül!