Fülöp, Evelin
12 °C
27 °C

MTVA: A közmédiával ellenséges médiumok hazudnak

2016.03.08. 14:13

Megírtuk mi is, hogy az M1 Híradója úgy számolt be a hétfő esti EU-csúcsról, hogy Orbán Viktor vétózta meg az EU áttelepítési javaslatát, holott ő csak egy volt azok közül, akik kifogásolták, sőt, más országokban az ő neve fel sem merült.

Az MTI először úgy hozta le gyorshírben az értesülést, hogy 

Megvétózta Orbán Viktor a török menekülttáborokból Európába történő áttelepítési javaslatot, félbeszakadt az EU-csúcs,

és habár később árnyalódott a kép, tényleg úgy tűnt, mintha a közmédia nagyon szeretné kidomborítani Orbán szerepét.

Az MTVA kedden egy MTI-közleményben támadta meg azokat a médiumokat, amik ezt szóvá tették, méghozzá a következő stílusban:

Újból kiderült, nem a közmédia, hanem a közmédiával ellenséges médiumok hazudnak: a közmédia hétfő este a valóságnak megfelelően tudósított az EU-csúcsról, mégis újból az az alaptalan vád érte, hogy megmásítja a történteket. A magyar online, és kereskedelmi médiumok (index.hu, 444.hu, hvg.hu, Népszabadság) tendenciózusan hazudnak a közmédiáról, és nem ez az első alkalom, hogy lelepleződnek. 

Majd a közleménybe belinkeltek egy Sky-, egy Reuters-, egy Tagesspiegel- és egy Welt-cikket, amik szerintük „a közmédia híradását erősítik meg”. A Sky és a Tagesspiegel valóban nem említ mást, a Reuters anyaga egy rövidhír, a Welté pedig egy percről percre tudósítás, amiben szó van Matteo Renzi olasz kormányfőről, aki szintén vétózta a döntést.