Adalbert
6 °C
22 °C

A nagy TV2-sztori

tv2-7273
2016.03.22. 18:07
A német tulajdonos szinte rögtön megbánta, hogy megvette a második legnagyobb magyar kereskedelmi csatornát, és szinte rögtön szabadulni akart a veszteséget termelő közép-európai portfóliótól. Kapóra jött ez a Fidesz-közeli üzletembereknek, akik előbb az RTL-re, majd a TV2-re mozdultak rá.

9 évvel ezelőtt, 2007-ben vette meg a ProSiebenSat1 a TV2-t, ezzel a Európa második legerősebb médiahatalma jött létre. A második hely örök keresztje lett a csatornának, hiába törekedtek folyamatosan arra, hogy leelőzzék az RTL Klubot; akármilyen programigazgatót vagy vezérigazgatót hoztak a csatorna élére, nem sikerült legyőzni a riválist. A német tulajdonosnak ebből elég hamar elege is lett, és árulni kezdte a veszteséget termelő közép-európai portfóliót. 

Ezzel párhuzamosan jelentkezett a Fidesznek az a problémája, hogy minden erre vonatkozó törekvésük ellenére sincs erős és befolyásos média az érdekeltségükben. Előbb megpróbálták az RTL Klubot megvenni, pontosabban az IKO 31 százalékos M-RTL részvénypakettjét ám végül állítólag a vételárban nem sikerült megegyezni Rákosi Tamással, de folyamatosan tárgyaltak a TV2 tulajdonosaival és a Fidesszel jó kapcsolatot ápoló Simon Zsolt vezérigazgatóval is. 

Hiába nem volt rá pénze sem Simon Zsoltnak, sem Yvonne Dederick gazdasági igazgatónak, 2013 végén megvették a csatornát a ProSiebenSat1-tól úgy, hogy nem nevezték meg, honnan kapták rá a pénzt. És hiába volt alacsonyabb a csatorna nézettsége, egyre több állami hirdetés jelent meg rajta, főleg a Simicska Lajoshoz köthető Inter Média Group (IMG) vásárlásain keresztül, miközben arra ügyeltek, hogy a reklámadó azért ne érintse őket. 

Egészen 2015 októberig nem derül ki, hogy mi köze Simicskának a csatornához és hogy a szintén Fidesz-közeli Andy Vajna mit is akar valójában: saját tévét vagy rajta keresztül vásárolná be magát a Fidesz a TV2-be. Az eladás körüli per máig tart arról, hogy kié is a csatorna, de az őrségváltás Vajnáék győzelmével lezajlott, és már Szalai Vivien áll a Tények élén, amiben politikusokat lejárató anyagok készülnek. 

A TV2 részletes történetét egy idővonalon foglaltuk össze: így került a német tulajdonostól Fidesz-közeli érdekeltségekhez az örök második kereskedelmi csatorna: