Eladták a Class FM-et

2016.05.23. 13:54
Vagyis a rádiót üzemeltető társaságot, az Advenio Zrt.-t. Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója közölte: május 17-én a Sláger Rádió Zrt. és a Marquard Média Hungary, a Sláger Rádió tulajdonosai százszázalékos tulajdonrészt szereztek a társaságban, 85-15 százalék arányban. Azt remélik, a Médiatanáccsal egyeztetve meg tudják hosszabbítani a rádió frekvenciáját.

Az új tulajdonos azt reméli, hogy garantált lesz a frekvencia meghosszabbítása, és azt állítják, a rádió profilja nem változik a jövőben sem. Michael McNutt a vásárló Sláger Rádió Zrt. képviseletében azt is mondta, hogy nem tárgyaltak Orbán Viktorral és semmilyen más politikussal sem, bár tisztában vannak vele, hogy a magyar média a rendszerváltás óta nem független. A vételárról nem nyilatkoztak, üzleti titoknak tartják. 

Az Advenio Zrt. eddig Simicska Lajos és Nyerges Zsolt tulajdonában volt, ugyanakkor a sajtótájékoztatón a két üzletemberre vonatkozó kérdések elől kitértek, mondván, az ő motivációjukról nem tudnak nyilatkozni.

A Class FM-et korábban többször is bírságolta a Médiahatóság; főként a reklámszabályok és korhatárszabályok megszegése miatt százezer forintra büntették őket. Ezenkívül volt még egy félmilliós büntetési tétel, amit 2014 ­novemberében kapott a rádió, miután Sebestyén Balázsék az egyetemi gólyatáborban történt nemi erőszak áldozatán viccelődtek. A Morning Show-t vezető Balázséknak aktív és élő szerződésük van a rádiónál, és meg is tartanák őket. 

A rádió sorozatos és súlyos törvényszegést nem követett el (ezek közé tartozik például a frekvenciadíj befizetése), így az újabb ötéves engedély megadása normál esestben sima ügynek látszik. A rádiót korábban működtető Advenio a törvényi előírásoknak megfelelően már tavaly július 30-án benyújtotta a hosszabbítási kérelmet a Médiatanácshoz. Erre azért volt szükség, mert a törvény szerint a műsorszolgáltatónak 14 hónappal az engedély lejárta előtt kérelmeznie kell a hosszabbítást. A Médiatanács idén július és szeptember között dönt arról, hogy hosszabbít vagy új pályázatot ír ki.

A sajtótájékoztatón Túri Árpád azt állította, hogy az országos hallgatottságuk 2,8 millió, a Petőfi Rádió 7-800 ezres hallgatottságához képest kiemelkedő, ezért nem gondolják azt, hogy egy kisebb konkurenciához kellene igazodniuk műsorstruktúrában, annak ellenére, hogy a Petőfi Rádió rengeteg mindent átvett a Class FM-től, valamit sikeresen, valamit sikertelenül. Ezért nem tervezik átalakítani a brandet, nem tartanak a konkurenciától, sőt, a diverzifikáció McNutt szerint még jót is tesz a piacnak. Turi Árpád vezérigazgató még annyiban egészítette ki a témát, hogy már csak a számok miatt sem érdemes a Classhoz hasonlítani az MR2 Petőfit.

McNutt kitért arra kaotikus helyzetre is, hogy jelenleg van a  rádiós piacon egy Sláger FM néven működő adó a Juventus Rádió tulajdonában, ami a Sláger Rádió Zrt. piacra lépésével némi gondot okozhat. A jövőben emiatt még lesznek szellemi tulajdoni követelésekkel kapcsolatos megbeszéléseik, hiszen a Sláger FM-mel szemben a Class FM országos lefedettségű rádió, és az is maradna.