A kereskedelmi célcsoportban már nem a Nagy Duett a legnézettebb

2016.05.24. 12:47
Az RTL megtörte a celebéneklés két hónapos hegemóniáját, és egy Nász-ajánlat című filmmel vezeti a 18-49-es nézettségi toplistát: a filmet 431 334, a TV2 showműsorát 418 332 néző követte a Nielsen szerint. A teljes lakosságban a Nagy Duett magabiztosan vezet 1 348 314 nézővel (a második helyen egy Barátok közt-epizód áll 1,12 millió nézővel.)

A kereskedelmi célcsoportban földindulás ugyan nem történt a múlt héten, de az első 50 közé egyre több, nem RTL Klub-produkció került be: a TV2 16 műsort delegált, az RTL-csoporthoz tartozó Cool és Film+ pedig egyet-egyet. A top 20-ba így is csak 3 TV2-s műsor került be, a Nagy Duett mellett az Így neveld a sárkányodat 2 című animációs film és a Drágám, add az életed! egyik epizódja. A Majka és Ábel Anita műsorvezetésével stabilan teljesítő vetélkedő 3 adást is az első 30-ban tud egyébként.

A Kismenők című gyerektehetségkutató az élő adásokra a várakozásoknak megfelelően visszaesett, és míg a teljes lakosságban a hét 8. legnézettebb műsora volt 885 ezer nézővel és 25,6 százalékos közönségaránnyal, 18-49-ben csak 30., 205 ezer nézővel és 18,6 százalékkal. Ezzel kikapott a Fókusz plusztól (18,9) és A Farmól (21,6) is. A heti nézettségi verseny a szokásos képet mutatja, a TV2 mg úgy sem tudott főműsorban egy félórás sávot sem megnyerni, hogy a Drágám, add az életed! 17,7 százalékot is el tudott érni. A hét nagy vesztese egyébként a Showtime Hajdú Péterrel, aminek közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban 9,9 százalékra csökkent, a felvezető Nagy Duett nézettségének a kétharmadát bukta.  

A hírműsorok versenyében a Híradó fölénye megkérdőjelezhetetlen 18-49-ben: Híradó - 21,2; 22,2; 20,4; 22,8; 20,8; 17,0; 22,0 vs. Tények - 16,7; 14,6; 18,8; 16,9; 13,9; 15,4; 11,9 vs, Híradó - 1,6; 1,8; 2,5; 1,1; 2,9; 2,7; 1,1. Ebből persze a legtragikusabb a köztévé hírműsorának teljesítménye, amit volt olyan nap, hogy 10 000, 18-49 közötti néző sem látott a Duna TV-n. A teljes lakosság az más, mondhatja erre az MTVA, és tényleg, míg az RTL hírműsorát ott átlagosan 800 000 néző követte, a TV2-ét 700 000, a Dunán 120 000 nézője volt az állami propagandahíreknek. Igaz, ha a kormányhoz közel sodródó TV2 számait összeadjuk a közmédiáéval, akkor magasabb a nézettség, de hát évi 80 milliárd (MTVA) meg kb 10 milliárd (TV2) forintból ez a minimum.

Screen Shot 2016-05-24 at 12.32.34.png

A főműsoridős közönségarányban az RTL-csoport még mindig jobban teljesít, mint három legközelebbi vetélytársa összesen.