Az Apple töméntelen mennyiségű pénzzel mehet neki a Netflixnek
Az Apple a világ egyik legjobban prosperáló cége, ha lehet hinni az olyan lapoknak, mint a Huffington Post, akkor éppen 233 milliárd dollárjuk van arra, hogy elköltsék. Ez elképesztően sok pénz, és amellett, hogy űrhajóra emlékeztető főhadiszállást lehet belőle építeni, jut belőle bőven saját tartalomfejlesztésre is, amiben a cég eléggé a sor végén kullog mostanában, miközben a riválisok már évek óta építgetik a portfóliójukat.
Jó, az Apple nem volt és nincs is abban a kényszerhelyzetben, hogy sorozatokat fejlesszen, de mivel az egész világ ezzel foglalkozik, így ők is beszállnak a saját tartalom előállításába, legalábbis erről cikkezik a 9 to 5 Mac nevű lap. Egyelőre egy realityműsoruk van, amiben Will.i.am fog appokat tesztelni, de ez csak a kezdet. A cég elég régóta szeretett volna a filmiparba is benyomulni, de ezek a próbálkozások annyira nem voltak komolyak. Steve Jobs 2006-ban a Pixar stúdióban levő érdekeltségét a Disney igazgatótanácsának egyik helyére cserélte, nem sokkal később az Apple kis híján megvette a Time Warnert, a Batman-filmeket és a Trónok harcát gyártó céget, és ezen belül a Warner Bros. stúdiót.
Az Apple előtt ott a példa: a Netflix online videotékából lett komoly gyártóvá, és most már ott tartanak, hogy 5 milliárd dollárt költenek saját tartalomfejlesztésre. Ha Tim Cook komolyan gondolja az új irányt, nem sok minden állhat az útjába: egy Orange is the New Black-évad 50 millió dollárból kijön, és a House of Cards sem sokkal drágább. A Time Warnert annak idején az Apple csak azért nem vette meg, mert tartott a többi nagy stúdió és lemezkiadó (hiszen a Warnernél abból is van pár) haragjától. Ha most vennének stúdiót maguknak, a Warnerek kívül akár a Lionsgate-et vagy a The Weinstein Companyt is könnyedén megvehetik.